کد خبر 99907
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
رشد سهام گروه خودرویی‌ها از کف قیمتی

پرشین خودرو: در هفته جاری گروه خودرویی در سه روز ابتدایی با روند منفی روبرو و به بسته جدید ارزی دولت واکنش خوبی نشان ندادند، ولی در دو روز پایانی با توجه به شنیده شدن اخباری مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو شاهد پالس‌های مثبت برای رشد ارزش سهام در این گروه بودیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته با رشد قابل توجهی روبرو شد تا جایی که شاخص بورس به ارتفاع ۱۳۳ هزار واحدی صعود کرد، و گروه خودرویی طی هفته اخیر با نوسان در ارزش سهام روبرو بود که در روز پایانی باتوجه به شنیده شدن اخبار خوبی در خصوص آزاد سازی نرخ گذاری خودرو، شاهد صف خرید سهامداران در تالار بورس بودیم.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۲ هزار و ۷۶۸ سهم در انتهای هفته گذشته به ۵ هزار و ۵۶۴ سهم رشد کرد و حجم از ۴۴ میلیون و ۱۸ سهم با رشد به ۱۴۲ میلیون و ۳۴۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با کاهش ۴.۰۵ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند مثبت ۳.۷ درصدی رسید.



خودرو

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۹۷۱ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۶۱۷ سهم افزایش یافت و حجم از ۹ میلیون و ۹۴۶ سهم با رشد به ۲۴ میلیون و ۷۹۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۴.۱۱ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۳.۵۲ درصدی رسید.



خودرو

 

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۴۴۶ سهم در ابتدای هفته به ۳ هزار و ۱۱۴ سهم رشد یافت و حجم از ۲۹ میلیون و ۸۲۸ سهم با روند صعودی به ۷۰ میلیون و ۴۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند کاهشی ۳.۴۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۳.۴۵ درصدی رسید.



نمودار

 

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.



نمودار

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۲۲۶ سهم در ابتدای هفته ۳ هزا رو ۱۶۴ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۲ میلیون و ۵۷۷ سهم با رشد به ۷۵ میلیون و ۲۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۴.۰۸ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رشد ۳.۲۲ درصدی رسید.

 


نمودار

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۷۷ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۴۶۱ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۶ میلیون و ۴۴۳ با رشد به ۲۸ میلیون و ۲۹۸ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۳.۵۱ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۳.۳۷ درصدی رسید.


*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.


در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه  بیان کرد: با توجه به رونمایی ار بسته ارزی جدید دولت تا روز دوشنبه شاهد روند منفی در ارزش سهام گروه خودرویی بودیم و در روز پایانی هفته با توجه به شنیده شدن اخباری مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو و خروج نرخ گذاری آن از شورای رقابت موجب شد تا شاهد افزایش قیمت سهام برخی از گروه های خودروسازی در بازار سرمایه باشیم.

وی در ادامه افزود: تکلیف این صنعت با افزایش هزینه‌ها از محل واردات و همچنین افزایش هزنیه از محل محصولات مورد استفاده در تولید خودرو از جمله فلزات و مواد پتروشیمی هنوز مشخص نیست.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت ها در این گروه متناسب با شرایط و مسئله بزرگتر کشش قیمتی است که در صنعت خودرو وجود دارد ؛ با این وجود گروه خودرویی ضمن اینکه در حال رشد از کف قیمتی است با تردیدهایی مواجه است.

گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل در هفته جاری متوقف بود.

کد خبر 99907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha