دپوی 1800 دستگاه کشنده در پارکینگ یک خودروسازی!

پرشین خودرو: قائم مقام شرکت ارس خودرو دیزل با اشاره به تصمیمات خلق الساعه در صنعت خودروهای تجاری و آسیب هایی که به این صنعت وارد شده است، گفت: به عنوان نمونه می توان 1800 دستگاه خودروی تجاری را که به دلیل تغییر استانداردها از یورو3 به یورو4 در پارکینگ این شرکت خوابیده است، نام برد.

رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، گفت: هر چند برای فروش این تعداد خودرو که با سرمایه این کشور به تولید رسیده است، مذاکراتی با بخش های مرتبط در جریان است اما تا کنون موفقیتی در این خصوص نداشته ایم.

وی با اشاره به دپوی این تعداد خودرو در مجموعه آمیکو که موجب تعطیلی خطوط تولید این شرکت شده است، ادامه داد: در حال حاضر فقط به تولید پیکاپ آسنا مشغول هستیم و به ناچار کارگران این خط را در سایر مجموعه های آمیکو به کار گرفته ایم.

تقوی تعداد خودروهای دپو شده را 1700 تا 1800 دستگاه کامیون، کشنده و کمپرسی عنوان کرد و افزود: این خودروها که با استاندارد یورو3 به تولید رسیده است با تغییر استاندادرها به یورو4 در حال حاضر با منع فروش مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احترام به قوانین استانداردی کشور و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد 120 هزار دستگاه خودروی تجاری با عمر بیش از 40 سال در جاده ها در حال تردد است و میزان مصرف سوخت این خودروها، پیشنهاد دادیم که این تعداد خودرو در معادن و معابری که تاثیر سوء در محیط زیست نداشته باشد مورد استفاده قرار گیرد که تا کنون پاسخی از مراجع ذیضلاح دریافت نکرده ایم.

 



تقوی افزود: استاندارد یورو3 نسبت به خودروهای فرسوده ای که با مصرف سوخت تا 80 لیتر و عمر بالای 40 سال در کشور تردد می کنند از مزایای بسیار بیشتری برخوردار است که همین امر امکان توزیع این خودروها را در شرایط کنونی توجیه می کند.

وی با اشاره به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و مشکلاتی که در این طرح وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه از زمان تولید این خودروها حدود 4 سال گذشته است و در نظر گرفتن نرخ ارز در زمان تولید این خودروها و قیمت کنونی ارز، می توان گفت که ورود این تعداد خودرو به بازار می تواند بخشی از مشکلات طرح جایگزینی را مرتفع کند.

قائم مقام شرکت ارس خودرو دیزل در پایان خاطرنشان کرد: در زمان فعلی که به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت تمام شده خودروها رشد صعودی داشته است ورود این تعداد خودرو به جاده ها می تواند نقش به سزایی در نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور داشته باشد.

کد خبر 99929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha