کد خبر 99937
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
رنو از ایران نرفته است

پرشین خودرو: رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: دلیل اصلی شروع نشدن سرمایه‌گذاری رنو در ایران این است که ما به تعهدات خود عمل نکردیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: درباره بحث خودرو مسائل متعددی مطرح است و از نظر تولید، هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان مورد توجه هستند.

وی افزود: قطعه‌سازان بایستی قطعه را تولید کرده و در اختیار خودروسازان قرار دهند، بنابراین هماهنگی بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید وجود داشته باشد تا بتوانند خودروی مورد نیاز بازار را در تعداد مورد نیاز به بازار عرضه کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شبکه خودرو یک شبکه بسیار گسترده است، حدود 19 میلیون دستگاه خودرو در داخل کشور وجود دارد؛ تقریبا هر خانواده ایرانی دارای یک خودرو است و هر گونه نوسان و تغییر در بازار خودرو صورت گیرد، آثار آن به صورت ملموس و نزدیک در خانواده‌ها احساس می‌شود.

معظمی با اشاره به جلسه هفته گذشته سازمان گسترش با وزیر صنعت، قطعه‌سازان و خودروسازان یادآوری کرد: در جلسه مذکور برای تأمین خودرو در سال جاری برنامه‌ریزی انجام شد و بر این اساس تصویب شد که ارز مورد نیاز تولید خودرو و قطعه به طور کامل از طریق بانک مرکزی تأمین شود.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم نیاز خودروی کشور را در سال 97 تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه در تولید خودرو در سال 97 مشکل جدی‌ نخواهیم داشت، گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم و سال گذشته نیز افزایش تولید قابل توجهی نسبت به سال 95 داشتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات قطعات مورد نیاز خودرو تا پایان تیر ماه مشکلی نداشته و به صورت روان انجام شده است و این واردات می‌توانند نیاز بازار در سال 97 را تأمین کنند.

معظمی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار و ناظر واردات هستیم و این بخش خصوصی است که واردات به کشور را انجام می‌دهد از طرف دیگر خودروساز و قطعه‌ساز هر کدام تولیدات خود را انجام می‌دهند و ما تنها در این میان وظیفه نظارت و هماهنگی بین این اجزا را بر عهده داریم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با به حق شمردن نارضایتی‌های مردم در مورد تأخیر دریافت خودرو، افزود: بعد از تغییری که در نرخ ارز صورت گرفت، یک هجوم قابل توجه و گرایش بالایی نسبت به خرید خودرو در جامعه به وجود آمد که نسبت به گذشته بسیار نامتعارف بود و تقاضای بازار را به شدت افزایش داد.

وی اضافه کرد: در این حال خودروسازان با درخواست‌های متعددی مواجه شدند و از آنجایی که برنامه‌ریزی آنها بر اساس تقاضای گذشته بازار بود نتوانستند به اندازه کافی خودرو به بازار تحویل بدهند و در نتیجه نارضایی‌هایی از این سمت ایجاد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: اکنون برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا خودروهای مورد نیاز متناسب با تقاضای بازار تولید شود.

معظمی به مردم توصیه کرد:نگرانی از کمبود خودروی داخلی در بازار نداشته باشند زیرا در چند ماه آینده به اندازه کل تقاضای بازار، تأمین خودرو خواهد شد.

ناوگان حمل‌ونقل سنگین، نوسازی می‌شود
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات سازمان ایدرو درباره طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور بهمن سال گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند که بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین را دنبال کنند.

 

رنو


وی افزود: بر اساس برنامه طرح شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آخرین گزارش تاکنون 39 هزار و 500 دستگاه ثبت سفارش در سیستم بانکی صورت گرفته و از این تعداد، 13 هزار و 500 دستگاه گشایش اعتبار شده و سفارش خرید تعلق گرفته است.

معظمی تأکید کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده همه 4هزار و 500 دستگاه مذکور برای گشایش اقدام شده و تا چهار ماه آینده اولین خودروهای سنگین تولید شده به بازار ارائه خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه با برزیلی‌ها قراردادی در حوزه تأمین خودروهای سنگین نبسته‌ایم، تصریح کرد: برزیلی‌ها اعلام کردند که امکانات خوبی در این حوزه می‌توانند در اختیار ایران قرار دهند و سفیر آنها به عنوان نماینده تام‌الاختیار در این حوزه با مقامات ایرانی وارد گفت‌وگو شدند.

وی افزود: مقامات برزیلی یک فاینانس 1.2 میلیارد دلاری برای کار با ایران اختصاص داده‌اند که این مبلغ توسط بانک توسعه برزیل در جهت مشارکت شرکت‌های ایرانی و برزیلی اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: برزیلی‌ها امکانات بسیار خوبی دارند و در کنار آن، رابطه تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال‌های گذشته همیشه گرم و دوستانه بوده است، برزیل یکی از کشورهایی است که اگر تجار ایرانی فعالیت خوبی برای گسترش مراواردات با این کشور داشته باشند می‌توانند تأمین کننده بخشی از نیازهای کشور ما باشد.


رنواز ایران نرفته است
معظمی در خصوص خروج رنو از ایران اظهار کرد: رنو از ایران نرفته است و هنوز فعال است.


رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تشریح اقدامات شرکت رنو در ایران گفت: فعالیت‌های رنو در یک بخش؛ رنو پارس و فروش محصولات رنو به ایران صورت می‌گیرد و در بخش دیگر این شرکت در سالهای گذشته اظهار تمایل برای مشارکت و سرمایه‌گذاری تولید در ایران را کرده بود.

وی افزود: فعالیت‌های رنو پارس همچون گذشته در ایران ادامه دارد و این شرکت قول داده که در زمینه تأمین قطعات ماشین‌های رنو در ایران مشکلی به وجود نیاید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با سرمایه‌گذاری رنو در ایران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری رنو در ایران شروع نشده است و دلیل اصلی این موضوع این است که ما به عنوان شریک اصلی رنو نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم.

معظمی اضافه کرد: قرار بر این بود که سازمان گسترش اقداماتی در جهت شروع سرمایه‌گذاری رنو انجام دهد اما این اقدامات کمی طولانی شد، اما اکنون ما به همه تعهدات خود عمل کرده‌ایم و در حال گفتگو برای شروع سرمایه‌گذاری رنو در ایران هستیم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با تاخیر تحویل ماشین‌های رنو پارس تصریح کرد: در مذاکراتی که با رنو صورت گرفت این شرکت تعهد کرد که به آن میزان از قطعاتی که در گذشته قرار بود برای خودروهای ایران تأمین کنند پایبند باشند.
 

کد خبر 99937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha