کد خبر 99955
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
عذر خواهی خودروسازان ژاپنی

پرشین خودرو: پس از آنکه خودروسازان ژاپنی به تقلب و انتشار اطلاعات نادرست برای مصرف سوخت و میزان آلایندگی خودروهای خود متهم شدند، حالا با ارائه گزارشی از عملکرد نادرست خود عذرخواهی کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  این گزارش در حالی منتشر شده که اخبار و شایعات بسیاری مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست و داده‌سازی‌های ساختگی در بسیاری از گروههای صنعتی ژاپن منتشر و ارائه شده است به گونه ای که این گزارش می‌تواند تصویر خوبی که تاکنون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و صنایع ژاپنی در خاطر همه مردم جهان ساخته بودند را تیره و تار کند.

دو روز پیش بود که وزارت حمل‌ونقل ژاپن اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی مزدا، سوزوکی و یاماها تست و آزمایش‌های مصرف بهینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها را به درستی انجام نداده‌اند.

نتایجی که در این گزارش اولیه آمده بود، حاصل تحقیقاتی است که پس از داده‌سازی‌های ساختگی از سوی دو شرکت نیسان موتور و شرکت سوبارو در ماه ژوئیه سال جاری، وزارت صنعت و حمل و نقل ژاپن به تمامی موسسات و شرکت های صنعتی ژاپن دستور داده بود تا درباره نحوه اجرای آزمایش های مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی موتور خودروها گزارشی ارائه دهند.

پس از ارائه این گزارش به وزارت مربوطه، نمایندگان شرکت های مزدا، سوزوکی و یاماها، اذعان کردند که در خصوص اجرای دقیق و کامل تست و آزمایش‌های میزان انتشار آلایندگی و مصرف سوخت خودروها و محصولات تولیدی خود، کوتاهی و سهل انگاری کرده‌اند.

 

خودروسازان

 


حالا هم زمان با بلند شدن سر و صدای این رسوایی و تقلب برترین شرکت های خودروسازی در جهان، مدیران این خودروسازان ژاپنی از عملکرد ضعیف خود در ارائه اطلاعات مبنی بر مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها از مردم و مسئولات مربوطه عذرخواهی کرده اند تا اندکی آتش خشم شهروندان و مقامات مختلف را فرونشانده و از صدای رسوایی خود بکاهند.


در ماه ژوئیه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شرکت نیسان موتور اذعان کرد اجرای آزمایشات مصرف سوخت و تست میزان آلایندگی بر روی ۱۹ مدل از خودروهای نیسان که در ژاپن به فروش رسیده، مشکل داشته و به درستی صورت نگرفته است.

حالا این بی اعتمادی های گسترده در کنار فشارهای وارده از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه واردات محصولاتی نظیر خودرو، بدون شک شرکت های خودروسازی ژاپنی را متحمل ضرر و زیان های متعددی می کند که نیازمند هوشمندی و برنامه ریزی های دقیق خودروسازان مشهور ژاپنی است تا بتوانند با برنامه های آتی خود، اعتماد از دست رفته خود را بار دیگر بازپس گیرند و به عرصه رقابت تنگاتنگ با برترین شرکت های جهان بازگردند.

کد خبر 99955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha