ایجاد حمل و نقل ترکیبی لازمه توسعه پایانه های مرزی

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، توسعه پایانه های مرزی را راهی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواند و گفت: ایجاد شبکه ریلی متصل و همچنین توسعه شبکه حمل و نقل ترکیبی لازمه ارزآوری از محل پایانه های مرزی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با تاکید بر ضرورت اتصال پایانه های مرزی در کشور به یکدیگر، گفت: هر چه اتصال پایانه های مرزی در کشور بیشتر باشد تبادل کالا و خدمات آسان تر خواهد بود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران با کشورهای متعددی همجوار بوده که این مزیت اقتصادی بسیاری برای ما ایجاد خواهد کرد، افزود: برای فعال شدن پایانه های مرزی باید حمل و نقل ترکیبی در کشور ایجاد و توسعه یابد.

ایجاد خطوط ریلی در همه نقاط کشور یکی از ضرورت هایی است که به فعال شدن پایانه های مرزی کمک می کند

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خطوط ریلی در همه نقاط کشور یکی از ضرورت هایی است که به فعال شدن پایانه های مرزی کمک می کند، تصریح کرد: در حال حاضر نبود شبکه ریلی در بسیاری از مناطق کشور و همچنین عدم اتصال آن از مزیت اقتصادی بودن پایانه های مرزی کاسته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه دولت ایجاد شبکه ریلی سراسری ممکن نیست، گفت: اما با توجه به اهمیت اقتصادی پایانه های مرزی و ضرورت استفاده حداکثری از آن، باید شبکه ریلی را با در اولویت قراردادن مسیرهای پر اهمیت، توسعه دهیم.

 

پایانه مرزی

 


توسعه آزادراه ها و ایمن سازی جاده ها لازم است

وی با تاکید بر اینکه دیگر ملزومات توسعه پایانه های مرزی در کشور توسعه آزادراه ها و ایمن سازی جاده ها است، افزود: در کشور هنوز مسیر حمل و نقل کاملی وجود ندارد، از این رو بسیاری از مزیت های اقتصادی شکوفا نمی شود.


علوی با تاکید بر اینکه بی برنامه گی در دولت فعلی و دولت های پیشین عامل اصلی غفلت از ظرفیت های بالای پایانه های مرزی است، تصریح کرد: دولت باید برای توسعه اقتصادی با برنامه عمل کرده و با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و همچنین پایانه های مرزی به توسعه صادرات اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس بارها به دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهمیت توجه به پایانه های مرزی تذکر داده و در برنامه ششم توسعه نیز به این مهم اشاره شده است./
 

کد خبر 99960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha