سهم خودروهای داخلی از بازار افزایش چشمگیری می یافت

پرشین خودرو: تمام برنامه ریزی برخی آقایان برای این بود که سهم داخلی ها را افزایش بدهند و برای این مهم هر کاری که در توانشان بود بر ضد وارداتی ها انجام دادند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بخشی از بدنه کارشناسی صنعت خودرو بر این عقیده هستند که بسته شدن سامانه واردات خودرو هیچ دخلی به داخلی سازها ندارد و در اصل نفعی نیز برای لیشلن در پی نخواهد داشت زیرا سگمنت خودروهای داخلی با خودروهای وارداتی تفاوت بسیار داشته و قابل مقایسه نیستند.

 

سهم خودروهای داخلی


مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران، در این خصوص گفت: بسته شدن ثبت سفارش خودرو برای کمک به خودروساز داخلی در افزایش قیمت محصولات خود و گرفتن سهم بیشتر از بازار داخلی کلید خورد و اینکه می گویند سگمنت این دو حوزه با هم تفاوت دارد در شرایط معمول قابل پذیرش تر بود.

وی ادامه داد: در سال 94 و 95 دو خودروی تویوتا کرولا و تویوتا پریوس را با 110 و 120 میلیون می توانستید بخرید تفاوت قیمتی این خودروها با خودروی داخلی 50 تا 60 میلیون تومان بیشتر نبود اما در حال حاضر فضا کاملا تغییر کرده و مطمئنا کسی که می توانست سراتو و یا پریوس را در بازه 100 تا 150 میلیون تومان از میان وارداتی ها خرید کند حالا همین پول را باید برای خرید خودروی داخلی ساز بدهد و این همان افزایش سهم است که اتفاق می افتد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: تا قبل از این آشفته بازار که توسط دولت در بازار خودرو رخ داد، طبقه متوسط جامعه نیز به دلیل کیفیت سعی می کرد خودروهای پرمیوم وارداتی را بخرد اما امروز حتی فکر کردن به این نوع خودروها سخت شده و در برخی موارد تبدیل به یک رویا و آرزو شده است.

کد خبر 99983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha