کد خبر 100465
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
ابراز علاقه ترامپ به رهبر کره شمالی

پرشین خودرو: رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اختصاصی خود با رویترز مدعی شد رابطه دوستی بین او و رهبر کره شمالی دوجانبه است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از مصاحبه اختصاصی خود با «رویترز» احتمال زیادی برای دیدار مجدد با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قائل شد حال‌آنکه از اقداماتش در راستای متقاعد کردن پیونگ‌یانگ به رها کردن برنامه هسته‌ای خود نیز دفاع کرد.

وی گفت بر این باور است که کره شمالی گام‌های موثری در راستای خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره برداشته است. این درحالی است که مراکز اطلاعاتی آمریکا تمایل کیم جونگ اون برای رها کردن برنامه تسلیحاتی این کشور را زیر سوال برده‌اند.

ترامپ که سال گذشته از صحن عمومی سازمان ملل برای فحاشی علیه کیم جونگ اون استفاده کرد، اکنون که پای مذاکره درمیان است، با لحنی کاملا متفاوت گفت: من او را دوست دارم. او هم مرا دوست دارد!

وی درحالی که وعده وقوع اتفاقات خوبی را در مذاکره با کره شمالی داد؛ مدعی شد چین به دلیل درگیری تجاری با آمریکا، در این زمینه کمک چندانی به واشنگتن نمی‌کند!

گفتنی است اظهارات اخیر ترامپ درحالی مطرح می‌شود که کیم جونگ اون روز یکشنبه، برای دومین بار در طول یک هفته اخیر، از تحریم های آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد و آن را مانعی در راه پیشرفت پیونگ‌یانگ دانست.

وی پیشتر نیز تحریم های بین المللی علیه کشورش را به دزدی دریایی تشبیه کرده بود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) نیز چهارشنبه هفته گذشته یک فرد و ۳ شرکت مرتبط با کره شمالی را تحریم‌ کرد.

همچنین آمریکا بر خلاف ادعاهای رئیس جمهوری این کشور در تلاش برای همکاری با پیونگ یانگ، با ارسال نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا تحریم های بیشتری را علیه پیونگ یانگ به اجرا در بیاورد!

کد خبر 100465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha