ایران فاقد تجهیزات کافی برای تست خودرو است

قائم مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) از فقدان تجهیزات کافی برای تست خودرو از جمله تست های مرتبط با تصادف، سیستم ترمز اضطراری بر روی خودروها و ... در داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سعید تاجیک، با بیان این مطلب به مقایسه روش‌های تست استاندارد خودرو در ایران و اروپا پرداخت و گفت: نبود تجهیزات کافی برای تست خودرو و همچنین عدم امکان پیاده‌سازی استانداردهای جدید در تولید برخی خودروهای قدیمی را می توان به عنوان چالش های موجود صنعت خودروسازی در ایران برشمرد.

وی که در همایش آشنایی با استانداردهای نوین تایر با رویکرد اعتلای کیفیت و تدوین استانداردهای نوین سخن می گفت، به بیان مطالبی در خصوص استاندارهای ۸۵گانه پرداخت و پس از تشریح روش‌های تست آن، آمادگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به منظور انجام تست و آزمون تایرها، براساس روش‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و ارائه این خدمت به تولیدکنندگان تایر با همکاری شرکت مهندسی و تحقیقات لاستیک ایران را اعلام کرد.

قائم مقام شرکت ISQI که در این سمینار یک روزه و در حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه تایر خودرو سخن می گفت، با ارائه جزئیات و نتایج حاصل از تست صورت گرفته در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بر روی خودروی ساندرو با تایر معمولی در مقایسه با تایر سبز (green tire)، تصریح کرد: با توجه به میزان آلایندگی کمتر تایرهای سبز نسبت تایرهای معمولی، این نوع تایرها می‌تواند به ‌عنوان گزینه‌ ای مناسب، در کاهش آلاینده‌های زیست ‌محیطی در نظر گرفته شود.

 

تست خودرو


در ادامه این سمینار، سخنرانان، طی یک نشست به پرسش های حاضران در حوزه‌های تولید و تست لاستیک پاسخ دادند و به تشریح استانداردهای آن پرداختند و در نهایت از مرکز آزمون تایر بازدید کردند.

کد خبر 101596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha