کد خبر 109656
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
اروپا با ایران به آسیا متصل می‌شود

پرشین خودرو: حلقه ترانزیتی بین اروپا و آسیا تنها یک حلقه است و آن هم ایران است؛ این مطلب را نه تنها ما ایرانیان می‌دانیم بلکه روزنامه اکونومیک تایمز هند روز سه شنبه بیان کرده و امروز این مطلب در روزنامه «خراسان» با تیتر«ایران حلقه ترانزیت آسیا و اروپا» کار شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در  زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:


خراسان

ایران حلقه ترانزیت آسیا و اروپا

روزنامه اکونومیک تایمز هند روز سه شنبه گزارش داد که دولت های هند و روسیه برای تسهیل و تسریع اجرای طرح ایجاد کریدور بین المللی شمال به جنوب از طریق ایران یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند. براساس این گزارش، شرکت راه آهن روسیه و شرکت راه آهن باری به عنوان بزرگ ترین نهاد حمل و نقل باری هند این تفاهم نامه را برای ارائه خدمات پشتیبانی مشترک بیشتر به این طرح کریدور بین المللی که اجرای آن سال هاست به تاخیر افتاده امضا کردند تا هند بتواند نقش بزرگ تری برای توسعه اقتصادی کشورهای اوراسیا و افغانستان بازی کند.

هند و روسیه سال ها بود که در حال مذاکره برای ایجاد همکاری میان کشورهای حوزه اوراسیا و شبه قاره هند و خلیج فارس از طریق راه آهن سراسری و جاده های ایران بودند تا این که سرانجام با مذاکره با ایران عملی کردن ایده خود را با امضای توافق نامه ای سه جانبه میان ایران، روسیه و هند در شهریور ۱۳۷۹ در سن پترزبورگ به بوته آزمایش گذاشتند. کریدور شمال - جنوب یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی برای اتصال کشورهای جنوب به کشورهای شمالی، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر است. کریدور شمال - جنوب مهم ترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپاست که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان تر است.

جهان صنعت

وزیر راه‌وشهرسازی:

افزایش مبلغ وام مسکن را در برنامه داریم

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن در برنامه است گفت: هدف‌گذاری ما این است که قیمت مصالح ساختمانی را برای تعادل‌بخشی به بخش مسکن کاهش دهیم‌. محمد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: افزایش تسهیلات مسکن در برنامه است‌. وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: وی درباره افزایش یا کاهش قیمت مسکن در سال ۹۸ افزود: بازار مسکن متاثر از شرایط اقتصادی کشور است و امیدوارم قیمت مسکن تاثیرات آنچنانی را شاهد نباشد‌. وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: ایجاد تعادل در جریان عرضه و تقاضای مسکن، جزو وظایف وزارت راه‌وشهرسازی است‌. اسلامی گفت: این تعادل‌بخشی تنها در شرایطی می‌تواند رخ دهد که جریان تولید مسکن برای جامعه هدف رونق بگیرد و برای این هدف بخش خصوصی هم فعال شود‌.

وزیر راه‌وشهرسازی به برشمردن اقداماتی که برای سهولت خانه‌دار شدن در دستور کار قرار دارد، پرداخت و گفت: یک اقدام این است که در بحث بافت‌های فرسوده، زمین‌های مناسب را شناسایی کنیم و در اختیار سازندگان قرار دهیم‌. اسلامی با تصریح اینکه در برخی شهرها مثل تهران، تبریز، مشهد و اصفهان و چند شهر دیگر شرایط خانه‌دار شدن سخت شده است، اضافه کرد: با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام می‌توانیم از رکود خارج شویم و با فعال کردن بخش خصوصی، شاهد رونق بازار مسکن باشیم‌.

عصر اقتصاد

اسلامی اعلام کرد

افتتاح محور ترانزیتی ۱۴۱ کیلومتری در غرب کشور

فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه – بیستون با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد. این آزادراه به طول ۱۴۱ کیلومتر و با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی همچنین در آیین افتتاح پروژه ۹۶ واحدی مسکن مهر امور اتباع استانداری کرمانشاه، از افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این ایام فرخنده حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مالکین تحویل داده خواهد شد. این واگذاری ها آغاز شده است و همین پروژه که اکنون در آن حضور داریم، شاهد این مدعی است.

اسلامی به پروژه های مسکن مهر استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰۰۰ واحد در استان کرمانشاه روز گذشته به صورت همزمان افتتاح می شود. انشاالله تا پایان سال این ۵۰ هزار واحد به مردم تحویل داده خواهد شد.وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه این سفر در آیین کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه شرکت کرد.این باغ موزه در ۱۵ هکتار زمین احداث شده و شامل محوطه بسته، مرکز همایش ها، کتابخانه، یادمان ها و محوطه باز برای نمایش ادوات و تسلیحات نظامی می شود.

قانون

تهدید غول ۴۳۵ متری

۱۱ سال پیش که برج میلاد به‌عنوان ششمین برج بلند مخابراتی جهان افتتاح شد، پای شایعات و حواشی زیادی هم به میان آمد. از هشدار به قرار گرفتن این برج بر روی سامانه گسل تا ادعای اخیر تجمع آب در پی این برج و ترک شیشه آسانسور! در اصل کاربری این سازه‌ با هدف رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران بود اما بعدها با ایجاد امکانات و فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی، رستوران، موزه، واحدهای تجاری و نمایشگاهی و … به جاذبه گردشگری تبدیل شد و حالا بازدیدکنندگان زیای دارد. آنچه در این سال‌ها متولیان به موازات ‌رشد احداث برج‌ها و پروژه‌های عظیم، سهل‌انگارانه از آن گذشته‌اند، موضوع تعمیر و نگهداری سازه‌ها در کشور است که هیچ‌گاه جدی گرفته نمی‌شود.

برج میلاد نمونه برجسته‌ این معضل است! حال آنکه چشم بستن بر روی نگهداری ساختمان‌ها و تاسیسات می‌تواند به خسارت‌های گسترده اقتصادی و... منجر می‌شود. سیدرضا میرصادقی، مجری پروژه برج میلاد با تایید این موضوع، به خبرنگار «قانون» گفت: متاسفانه سال‌هاست بهره‌برداری و نگهداری از برج به شکل غیرتخصصی درحال انجام است. از سال گذشته هشدار داده‌ام باید نگاه تخصصی‌تری به این مساله شود و حوزه بهره‌برداری توسط کارگروه تخصصی و فنی صورت بگیرد. می‌توانم بگویم که سال‌هاست تقریبا از هیچ تیم فنی و تخصصی به همکاری جدی دعوت نشده است.

کد خبر 109656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha