کد خبر 110463
۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کاهش قیمت نفت برنت

پرشین خودرو: علی‌رغم اینکه افزایش عرضه نفت آمریکا و کند شدن رشد اقتصادی جهانی، قیمت نفت را به 66.31 دلار کاهش داد اما کاهش تولید اوپک مانع از افت بیشتر قیمت‌هاست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، با افزایش عرضه نفت آمریکا و کند شدن رشد اقتصاد جهانی که فشار افزایشی از سوی کاهش تولید اوپک و تحریم‌های ایران و ونزوئلا را کم کرد، قیمت نفت در معاملات امروز از بالاترین رقم 2019 فاصله گرفت.

هرچند نفت خام آمریکا نسبت به روز پیش اندکی افزایش یافت و 56.21 دلار فروخته شد اما از 56.39 دلار در هر بشکه، بالاترین قیمت سال 2019 فاصله گرفت.

نفت برنت نیز با 14 سنت کاهش 66.31 دلار معامله شد؛ هرچند که چندان از بالاترین رقم 2019 برابر با 66.83 دلار در هر بشکه فاصله ندارد.

قیمت نفت با کاهش تولید اوپک تقویت شده بود. انتظار می‌رود عربستان به عنوان عضو اوپک محموله‌های نفت سبک خود به مقصد آسیا در ماه مارس را کاهش دهد.

بانک فرانسوی بی‌ان پی‌باریباس در یادداشتی نوشت: «تولید نفت عربستان کاهش یافته است... و اکنون برآورد ما این است که این کشور در سه ماهه نخست 2019، کمتر از 10.31 میلیون بشکه در روز که میزان تعهد این کشور به کشورهای اوپکی و غیراوپکی در 7 دسامبر است، نفت تولید خواهد کرد.»

این بانک انتظار دارد به علت این کاهش، قیمت نفت «در سه ماهه سوم امسال افزایش یابد و نفت برنت به 73 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا به 66 دلار در هر بشکه برسد.»

عامل دیگر افزایش قیمت نفت، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا بوده است.

البته علی‌رغم این تحریم‌ها، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از انتظار و حدود 1.25 میلیون بشکه در روز بوده که انتظار می‌رود در ماه فوریه نیز همین سطح بماند.

کد خبر 110463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha