اتصال ایلام به آزاد راه امیرالمومنین(ع) نهایی شد

پرشین خودرو: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ساخت آزاد راه پل زال - موموری - مرز چیلات ( آزادراه امیرالمومنین (ع) ) به طول 150 کیلومتر به مناقصه عمومی گذاشته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، علی اصغر کاظمی اظهار داشت: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم از طرف مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان استان، صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف (پل زال - مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت.

وی از صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال - مورموری - دهلران - مرز چیلات) خبر داد و افزود: مناقصه اجرای این پروژه ملی برای انتخاب سرمایه گذار آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر استانی و کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.
کاظمی یادآور شد: در این سفر، با نظر مساعد وزیر راه، مطالعات اولیه اتصال ایلام به مرکز کشور از طریق آزاد راه امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد - پل زال - دهلران - مرز چیلات - نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران -کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام و با پیگیری مسئولان ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.
وی گفت: طول این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات( آزادراه امیرالمومنین (ع) 150 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاه ترین مسیر زائران ابا عبدالله الحسین (ع) به کربلا خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسوولان ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، محقق می شود.

کد خبر 110900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha