20 پایگاه امداد ساحلی به مسافران نوروزی خدمات می دهند

پرشین خودرو: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از خدمات رسانی 20 پایگاه امداد ساحلی به مسافران نوروزی در استان‌ های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، کردستان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی روز شنبه  اظهار داشت: این نیروهای عملیاتی که مجهز به قایق‌ های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، ست های نجات از سیلاب و آب های خروشان، قایق جمینی پرتابل عملیاتی، تجهیزات رسکیو 4( نجات از سه نقطه آسمان، دریا و خشکی)، جی. پی.اس دریایی (مارین)، سیستم ارتباطات رادیویی، قایق نجات بادشونده و برانکاردهای مخصوص حمل مجروح هستند؛ به درخواست کنندگان کمک اضطراری در سواحل جنوبی و شمالی کشور، حاشیه سدها، رودخانه‌ ها، آبگیرها و استخرها در ایام مسافرت هم میهنان در ایام نوروز امدادرسانی خواهند کرد.

وی ارائه کمک های اولیه پزشکی، نقل و انتقال مصدومان از محیط های آبی و ساحلی به مراکز درمانی و بیمارستانی با بهره گیری از امکانات و تجهیزات موجود هنگام اعلام وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده را از جمله وظایف تعریف شده گروههای امداد و نجات ساحلی هلال احمر عنوان کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراکز اصلی و فرعی امداد و نجات ساحلی و ارائه کمک های اولیه و انتقال به مرکز درمانی مجهزتر، از مراحل پنجگانه امداد و نجات در حوادث ساحلی است که به تمام این پنج مرحله باید اصل نجات از آب و خطرات ناشی از آن را نیز افزود.
سلیمی با بیان اینکه این 20 پایگاه امداد و نجات ساحلی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان‌ های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، کردستان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آماده امدادرسانی به هموطنان هستند، اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع هلال احمر در قالب گروه های امداد و نجات ساحلی به صورت عملیاتی آماده ارائه خدمات امدادی در مواقع بروز حوادث و سوانح دریایی در استان های جنوبی و شمالی کشور هستند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفند امسال آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی هزار و 100 آمبولانس، 24 فروند بالگرد امداد و نجات، 465 دستگاه خودرو نجات و هزار و 350 دستگاه خودرو عملیاتی بکارگیری می شوند که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 111691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha