کد خبر 112383
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
تداوم افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

پرشین خودرو: قیمت نفت در سایه تمدید فریز نفتی اوپک و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بازهم افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) در پایان معاملات روز یکشنبه، هر بشکه با رشد 38 سنت افزایش به 67.54 دلار رسید.

بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم با افزایش 57سنتی، ابتدا به بشکه ای 59.23 دلار رسید که بالاترین میزان در سال جاری میلادی است، اما در پایان معاملات روز یکشنبه، با اندکی کاهش، بشکه ای 59.09 سنت داد و ستد شد.

این تغییرات در قیمت نفت در حالی منتشر می شود که کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه دیگر تولیدکنندگان طلای سیاه در آذربایجان گردهم جمع شدند تا توافق فریز نفتی این سازمان را کنترل کنند.
از سوی دیگر اوپک پلاس نشست ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) خود را لغو کرد و این بدان معناست که این گروه تا ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) نشستی نخواهد داشت.
در همین حال عربستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سازمان اوپک یکشنبه به صورت ضمنی اعلام کرد که تولیدکنندگان این سازمان، نیازمند تمدید فریز نفتی به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز است تا برنامه کاهش نفت تا نیمه دوم سال 2019 ادامه یابد.
تاجران بازار نفت، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در انبارهای مرکز کوشینگ اوکلاهاما است.
به گفته تاجران، قیمت‌های نفت پس از آن افزایش یافت که شرکت اطلاعات بازار، «جن‌اسکیپ» از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در انبارهای مرکز کوشینگ به میزان روزانه یک میلیون و 80 هزار بشکه در هفته منتهی به جمعه گذشته خبر داده بود.

کد خبر 112383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha