تاریخچه ای کوتاه از آدمک های تست تصادف +گزارش تصویری

پرشین خودرو: نیاز به وسیله ای برای تجزیه و تحلیل و همچنین کاهش اثرات منفی ناشی از حوادث رانندگی بر روی انسان پس از تولید تجاری خودرو در دهه پنجم قرن بیستم احساس شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اوایل دهه 50 میلادی به منظور بررسی آسیب های انسانی ناشی از برخورد و ارزیابی آسیب های واقعی برخورد اتومبیل بر بدن انسان، محققان شروع به مطالعه زیست مکانیک آسیب های وارد آمده بدن انسان در تصادفات کردند.

دانشگاه دولتی ایالت دیترویت برای اولین بار جمع آوری داده ها در مورد اثرات برخورد با سرعت بالا در بدن انسان را آغاز کرد.

در ابتدا این بررسی ها با ایجاد تصادفات ساختگی با داوطلبان انسانی انجام می شد که آزمایش کنندگان داوطلب با قرارگرفتن سنسورهایی بر روی بدن، تصادف با سرعت های بالا را تجربه می کردند و محققان از طریق سنسورها میزان شدت ضربات و واکنش های انسانی را ثبت می کردند.

 



البته طبق معمول تمام آزمایشات، حیوانات نیز در این آزمون ها شرکت داده شدند. استفاده از بدن افراد فوت شده نیز در این تست های تصادف برای مدتی رواج داشت تا اینکه مسائل اخلاقی از ادامه شرکت اموات در تست های تصادف خودرو جلوگیری کرد.

پس از آن بود که آدمک هایی که ما امروزه آن ها را می بینیم در نسخ اولیه وارد تست های تصادف خودرو شدند.


اولین آدمک توسط مهندس آمریکایی به نام Samuel W. Alderson در آزمایشگاه تحقیقاتی Alderson ARL ساخته شد که البته ابعاد آن به صورتی بود که با 95 درصد مردهای آن زمان تفاوت داشت. این آدمک که «سیرا سام» نام گرفت تنها برای تست صندلی های هواپیماهای جت مورد استفاده قرار گرفت.

پس از آن آلدرسون در پروژه ای به نام VIP-50 نمونه ای اختصاصی از این آدمک را برای فورد و جنرال موتورز ساخت که به «سیرا آستن» ملقب شد.

 



در سال 1972 با بهبود ارگونومیک شانه، ستون فقرات و زانو نسخه های پیشرفته تری توسط جنرال موتورز ساخته شد که هیبرید1 و 2 نام گرفت و تا هیبرید3 پیش رفت که متشکل از یک زن و شوهر همراه دو فرزند بود.

تولید این آدمک ها تا به امروز ادامه داشته است که با پیشرفت های به دست آمده در حوزه تکنولوژی توانسته است نقش پررنگی در افزایش ایمنی خودروهای تولید شده ایفا کند.

آدمک های تست تصادف در این روزها با گستره ای به میزان تفاوت های انسانی ساخته می شود.

در ادامه می توانید تصاویر اختصاصی پرشین خودرو از انبار آدمک های تست تصادف یکی از خودروسازان چینی که در ایران نیز حضور دارد را مشاهد کنید.

کد خبر 113222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha