با حذف عوامل سازمان یافته قیمت خودرو 5 تا 12 درصد ریزش کرد

پرشین خودرو: بازار خودرو به رغم افت قیمت طی هفته گذشته، این هفته افت قیمت چندانی را تجربه نکرده و با رکود جدی و توقف در معاملات، هم اکنون جو آرامی در بازار خودرو حاکم است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو در ابتدای اردیبهشت ماه به‌صورت سازمان‌یافته به سمت افزایش قیمت رفته بود این روزها پس از افت چند میلیونی، شاهد افت جدی در معاملات است هر چند در هفته های گذشته عوامل مختلفی در گرانی خودرو تاثیر گذاشت اما در دو هفته گذشته با حذف عوامل منفی موثر در قیمت خودرو، همزمان با ریزش قیمت، خرید و فروش در بازار قفل شده است.

به گفته فعالان بازار وضعیت موجود در قیمت خودرو در هفته گذشته به دنبال حذف قیمت از سایت های خرید و فروش رخ داده و باعث افت قیمت ها شده در حالی که با آغاز هفته جاری کاهش قیمت چندانی در خودروها بوجود نیامده است.

در همین زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن اشاره به افت 5 تا 12 درصدی قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی ظرف 10 روز گذشته ، اظهار داشت: بازار خودرو همان بازار هفته گذشته و در دو روز گذشته تغییر چندانی در قیمت ها رخ نداده و جریان افت قیمت در بازار تقریبا متوقف شده است.

 



سعید موتمنی با اشاره نقش دلالان در آشفتگی بازار خودرو، عنوان کرد: باید سازمان حمایت بر بازار خودرو و قیمت های پایه خودرو نظارت کند در حالی که متاسفانه بازار خودرو بدون نظارت رها شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه عمده پیش فروش ها و فروش های فوری خودروسازان توسط واسطه ها و دلالانی صورت می گیرد که برای سود بیشتری وارد بازار شدند.

به گفته موتمنی، متاسفانه در هفته های گذشته سایت های خرید و فروش محلی برای شیطنت برخی سودجویان در بازار خودرو شده بود و برخی از دلالان با ایجاد جو روانی و بواسطه کانال تلگرامی قیمت ها را در بازار افزایش می دادند.

 



این فعال صنفی همچنین با تاکید بر اینکه باید روش قیمت گذاری خودرو اصلاح شود، افزود: برای رفع بلاتکلیفی و فروکش کردن التهاب در بازار خودرو باید قیمت پایه خودروها مشخص و عرضه به بازار متناسب با تقاضا صورت گیرد.

موتمنی یاد آور شد: اگر می خواهیم بازار خودرو از این نابسامانی و آشفتگی نجات یابد باید راهکاری ارائه شود تا افرادی که ثبت نام می کنند امکان فروش با هر درصد قیمتی را نداشته باشند.

وی همچنین ضمن توصیه به متقاضیان خرید خودرو اظهار داشت: به متقاضیان خرید خودرو توصیه می کنم که نمایشگاه هایی خودرو خریداری کنند که دارای پروانه کسب باشند و از سایت های خرید و فروش خودرو خریداری نکنند چرا که احتمال کلاهبرداری بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه به آخرین وضعیت افت قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار پرداخت و گفت: طی هفته گذشته قیمت پژو 2008 از 450 میلیون به 380 میلیون رسیده است این در حالی است اگر امروز دارنده چنین خودرویی بخواهد در این بازار این خودرو را معامله کند بیش از 350 میلیون مشتری ندارد. همچنین قیمت هایما S7 در چند روز گذشته از 370 به 320 افت قیمت داشته است هر چند همچنان بازار مقاومت منفی در مقابل افت قیمت ها دارد.

موتمنی افزود: در حال حاضر قیمت پژو پارس با قیمت 98 میلیون ، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 95 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 118 میلیون تومان، پژو405 با قیمت 83 میلیون، رانا با 91 میلیون، پژو 207 دنده و اتومات به ترتیب با 128 و 170 میلیون و H30 با قیمت155 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص قیمت برخی محصولات سایپا در بازار گفت: طی روز گذشته تاکنون پراید 111 با قیمت 51میلیون و 500 هزار تومان، مدل 131 حدود 50 میلیون و تیبا با 51 میلیون و تیبا دو با 58 میلیون، ساینا دنده ای حدود 60 میلیون، چانگان حدود 203 میلیون واستپ‌وی با قیمت 185 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

کد خبر 113681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha