تحمیل زیان چندهزار میلیاردی بانک مرکزی به کرمان موتور

پرشین خودرو: ارزهای دریافتی در 5 ماه ابتدای سال1397 مربوط به تسویه گشایش اعتبارات اسنادی مدت دار برای قطعات خریداری شده سال 1396 بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیرو اعلام لیست گیرندگان ارز دولتی با نرخ 42000 ریالی توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و فضا سازی های انجام شده در فضای مجازی كه با اهداف خاص و تحریك افكار عمومی و ضربه زدن به اعتماد مردم صورت گرفته است، شركت كرمان موتور به منظور تنویر افكار عمومی اعلام کرد: عمده ارزهای دولتی دریافت شده در 5 ماه ابتدایی سال1397 مربوط به تسویه گشایش اعتبارات اسنادی مدت دار برای قطعات خریداری شده در شش ماهه دوم سال 1396 بوده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تمامی خودروهای تولید شده طی مدت مذكور به مشتریان با قیمت های همان زمان تحویل شده است.

 

جک اس5



همچنین برای آگاهی مردم عزیز به اطلاع می رساند تمام خودروهای تحویل شده در سال 1397 به مشتریان با قیمت های محاسباتی بر مبنای ارز دولتی بوده و به رغم اینكه گشایش اعتبارات اسنادی با نرخ دولتی انجام شده و بانك مركزی متعهد به فروش ارز با نرخ مذكور بوده است لیكن در زمان تسویه حساب شامل ارز نیمایی گشته و مابه التفاوت آن توسط بانك مركزی اخذ گردیده است! كه البته مورد اعتراض شدید شركت شرکت کرمان موتور بوده لیكن تا كنون پیگیری ها به نتیجه نرسیده و موجب تحمیل زیان چند هزار میلیارد ریالی به این شركت شده است.

در پایان این اطلاعیه اظهار امیدواری شده است تا بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در ارائه اطلاعات بصورت دقیق تر و با توضیحات كامل اقدام کند تا از سوء استفاده افراد بدخواه جلوگیری شود.

کد خبر 114258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha