لزوم توسعه همکاری صنایع دفاع با خودروسازان برای تولید قطعات حساس

پرشین خودرو: توسعه همکاری صنایع دفاع با خودروسازان بدون شک نتایج خوبی را در تولید و تامین قطعات حساس و «های تک» در شرکتهای خودروسازی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هفته گذشته برای تامین قطعات حساس قرارداد 15 هزار میلیارد ریالی بین صنایع دفاعی و شرکتهای خودروسازی منعقد شد تا این قطعات تولید و در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

این همکاری در حالی صورت می گیرد که از سال گذشته با شدت گرفتن مشکلات ناشی از تحریم در حوزه خودروسازی و مسائل مربوط به تامین برخی از قطعات حساس ، صنایع دفاع که از فناوری و دانش و تکنولوژی خوبی برخوردار است برای کمک به خودروسازان در خصوص تولید برخی از قطعات خاص اعلام آمادگی کرد.

با این قرارداد بخش قابل توجهی از قطعاتی که از خارج تامین می شد قرار است در داخل تولید شده و در اختیار خودروسازی ها قرار گیرد. همچنین همزمان با همکاری خودروسازان با صنایع دفاع ، تعدادی از قطعه سازان نیز در حاشیه اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و در جریان برگزاری نخستین میز تخصصی تعمیق داخلی سازی قرادادی بالغ بر 740 میلیارد تومان با خودروسازان به امضاء رساندند تا با کاهش ارزبری در این صنعت شاهد افزایش تولید و رونق در این صنعت باشیم.

با توجه به قراردادهای اخیر صورت گرفته برای تولید برخی از قطعات خارجی ، یک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد : توسعه همکاری صنایع دفاع با خودروسازان بدون شک نتیجه خوبی را در بخش تولید قطعات "های تک" به همراه خواهد داشت.

محمد تقی احمدیان با اشاره به نقش شرکتهای دانش بنیان در رفع مشکلات تولید و خودکفایی صنایع خودروسازی، اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان این امکان را دارند تا برخی از قطعات را نمونه سازی کنند اما این نمونه ها باید توسط شرکتهای قطعه سازی به تولید انبوه برسد.

 

ای سی یو



وی اضافه کرد: امروز باید شرکت های دانش بنیان و بخش های دانشگاهی و تولیدی به کمک هم آمده و با همکاری یکدیگر موجب توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی در کشور شوند.

به گفته احمدیان، توسعه همکاری ها علاوه بر رفع نیاز واحدهای خودروسازی موجب توسعه و رشد اشتغالزایی در کشور می شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه تاکید کرد : البته حضور بخش خصوصی با نیروی کمتر و بهره وری بیشتر بهتر می توانند در این حوزه مثمر ثمر بوده و نتایج مطلوب تری را در صنعت خودرو به دنبال داشته باشد.

احمدیان همچنین در خصوص طراحی و تولید پلت فرم های مشترک در صنعت خودرو گفت : برخی از ساختارهای مشابه را می توان با یک پلت فرم مشترک ایجاد کرد اما از آنجا که بسیاری از قطعات از طراحی و ساختار متفاوتی برخوردارند بنابراین نمیتوان بر روی پلت فرم مشترک تولید شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : تولید چند خودرو بر روی پلت فرم های مشترک کار بسیار سختی است اما برخی از قطعات در خودروها یکسان است و در این شرایط می توان پلت فرم مشترکی را طراحی و تولید کرد.

کد خبر 115409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha