در میز دوم برای داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز قرارداد بسته شد

پرشین خودرو: مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت گفت: در میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو برای داخلی سازی ۳۵ قطعه قرارداد امضا شد که 12 قطعه آن تاکنون به تولید انبوه رسیده و در میز دوم برای داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز قرارداد بسته شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سید رضا مفیدی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: ایجاد سامانه توانیران برای پیگیری ساخت داخل یک ابتکار بوده است تا سرمایه گذاران بسمت اطلاعات درست هدایت شوند.


او با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه تعمیق ساخت داخل، افزود: هم افزایی و تامین نیاز از طریق محصولات داخلی، تشکیل جلسات هیات نظارت، اطلاع رسانی و تدوین آیین نامه های قانونی در راستای ساخت داخل انجام شده است. همچنین بررسی و پاسخگویی به استعلام سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص اقلام قابل تولید در داخل و حذف ثبت سفارش کالای خارجی از اهم اقدامات در راستای تعمیق ساخت داخل بوده است.

 

سیدرضا مفیدی


مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت با اعلام اینکه ۲۲۳ شرکت در نمایشگاه اول ساخت داخل حضور داشتند، گفت: بیشترین شرکت کننده ها از مخابرات و خودروسازی و صنایع کوچک بوده و تعداد نیازمندی‌های اعلام شده برای حضور در نمایشگاه بالغ بر ۲ هزار قطعه بوده است.

مفیدی ارزش ریالی قراردادهای میز اول ساخت داخل ۷۴۰ میلیارد تومان و میزان کاهش ارزبری را بالغ بر ۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در میز اول، 32 شرکت سازنده تولید 35 قطعه را بر عهده گرفتند و ۱۲ قطعه از ۳۵ قطعه میز اول ساخت داخل به تولید انبوه رسیده و ۲۳ قطعه تا پایان سال وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.

او وارداتی بودن قطعه و سرمایه گذاری کم و متوسط و قطعاتی از خودروهای راهبردی از ویژگی های میز دوم دانست و بیان کرد: در میز دوم خواستیم محصول قطعه سازان کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهیم و در این میز برای داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز قرارداد بسته شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت در پایان گفت: ارزش قراردادهای میزدوم بالغ یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است که بالای ۹۱ میلیون یورو کاهش ارزبری دارد.

گفتنی است که دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو امروز شنبه با حضور وزیر صمت در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران در تهران برگزار شده بود.

منبع: شاتا نیوز

کد خبر 117054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha