کد خبر 117640
۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
قطار شهری مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی است

پرشین خودرو: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند اجرای پروژه قطارشهری در مشهد نمادی از اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان فنی و اجرایی داخلی است که می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد دژپسند روز دوشنبه در مراسم خروج دستگاه حفار قطارشهری مشهد از ایستگاه امامیه این شهر در جمع خبرنگاران افزود: بازدید امروز و خروج این دستگاه حفار حاکی از نتایج خیلی مهمی است که به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا حایز اهمیت است.

وی اظهار داشت: این پروژه نشان داده است که با برنامه ریزی منسجم و اتکا به توانمندی‌های داخلی بسیاری از کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد.


وی با بیان اینکه حفاری این دستگاه در پنج کیلومتر به صورت مداوم و تعمیر و تجهیز همزمان آن نشان از توان فنی مطلوب در مشهد دارد گفت: مهمتر از این اجرای کامل برنامه طبق هدفگذاری انجام شده است که نشان از درایت و هماهنگی تیم‌های برنامه ریزی و اجرایی دارد.

 

قطار شهری



وزیر اقتصاد افزود: اتکا به نیروی جوان و توان داخلی در مدیریت شهر و ساخت قطارشهری نشانه توان بسیار نیروی جوان و ظرفیت‌های فراوان این بخش است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی از وجوه گوناگون قابلیت الگو شدن را دارد که پروژه قطارشهری مشهد یکی از این وجوه است.

دژپسند ادامه داد: داخلی سازی بسیاری از قطعات دستگاه حفار قطارشهری مشهد نشان از این دارد که به تدریج وابستگی به خارج به حداقل رسیده و انجام تعمیرات و تجهیز دستگاه در داخل و تائید شرکت سازنده نیز نمادی از رشد دانش فنی مهندسان کشور است.

دستگاه حفار قطارشهری مشهد امروز طی مراسمی پس از ۵.۲ کیلومتر حفاری از ایستگاه امامت خط سوم قطارشهری مشهد خارج شد.

خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر از الهیه تا سیدی در حال احداث می‌باشد که تاکنون ۱۳ کیلومتر آن حفاری شده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 117640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha