مدیریت عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضع بازار خودرو در دستورکار شرکت نمایشگاه ها

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی گفت: کمک به داخلی سازی ۱۰۰درصد قطعات وارداتی خودرو در دستور کار قرار دارد، با این حال مدیریت عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضع بازار خودرو از دیگر اقداماتی است که باید در راستای کاهش نارضایتی‌های تولید کنندگان و‌ مصرف کنندگان در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه صنعت قطعه سازی امروز با حضور مسئولان افتتاح شد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی در حاشیه مراسم آغازچهار دهمین نمایشگاه قطعات خودرو در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، اولویت نخست کشور برای توسعه صنعت خودرو ارائه راهکارهای بلندمدت در ارتقای توان تولید داخلی و کیفی سازی محصولات است، گفت: رونق تولید، بهبود کیفیت و رشد روزافزون صنعتی؛ سه گام مهم و انکار ناپذیر در مسیر دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است. از این رو در صنعت خودرو باید موانع و مشکلات پیش روی قطعه سازان برداشته شود، چرا که این بخش نقش مهمی در اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

بهمن حسین‌زاده با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید روی تکنولوژی تولید تمرکز کرد، افزود: هم گرایی بخش تولید و پژوهش کشور در ساخت قطعاتی وارداتی راهکار برون رفت از وابستگی در صنعت خودروسازی است که باید از طریق اعطای تسهیلات به واحدهای نوآور محقق شود.

وی با بیان اینکه مدیریت درست عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضعیت بازار خودرو از دیگر اقداماتی است که باید در راستای کاهش نارضایتی‌های تولید کنندگان و‌ مصرف کنندگان در دستورکار قرار داد، اظهار کرد: اگرچه صنعت خودرو‌سازی در حال حاضر با مشکلات و‌ تنگناهایی دست و‌ پنجه نرم می‌کند و تا حدودی در برخی موارد به استفاده از تجهیزات و قطعات خارجی است؛ اما با بهره‌گیری از توان فنی، مهندسی و‌ دانش بومی، توسعه مهارت و‌ ارتقای تکنولوژی امکان تولید با کیفیت این محصولات در داخل وجود دارد.

 



حسین زاده با اشاره به محدویت‌های تحریم‌ها تصریح کرد: رفع موانع حمایت از گسترش تولید داخلی و‌ ایجاد رضایتمندی مشتریان را مهم‌ترین اولویت وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت است که خوشبختانه در ساخت قطعات خودرو، شاهد رشد تولید و کیفیت هستیم، به طوری که تولید سالانه خودرو در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست در بهره‌گیری مطلوب از منابع موجود باعث‌ رشد صنعت خودرو می شود اظهار کرد: تولید با کیفیت توام با نظارت مستمر، با ثبات نسبی در قیمت‌ها و تکیه بر راهبرد داخلی‌سازی، از اقدامات لازم در مسیر تحقق رقابت بدون انحصار است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه ارتقا و اعتقاد به نظام مشتری محوری، رفع موانع تولید کنندگان داخلی و بی‌نیازی از تولیدات خارجی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:چهاردهمین نمایشگاه قطعات و لوازم خودرو، با رشد قابل توجه حضور شرکت های فناوری داخلی همراه شده، به همین دلیل با محوریت قراردادن ظرفیت‌های داخلی سازی در فنی و مهندسی طراحی و تولید قطعات خودرو نقش موثری در مقابله با تحریم و تهدیدهای اقتصادی دارد.

خاطرنشان می شود؛ صنعت خودروسازی سهم ۲۱ درصدی در ایجاد ارزش افزوده و همچنین سهم ۴ درصدی در تولید ناخالص داخلی طی سال‌های اخیر داشته است و به نوعی یک موتور محرک برای صنعت کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 117875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha