سهمیه بنزین معلمان مناطق روستایی پیگیری شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس گفت: این انتظار به شکل جدی از وزیر آموزش‌‌وپرورش وجود دارد که اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمان مناطق روستایی و عشایری را در دولت پیگیری و آن را مصوب کند.

به گزارش پرشین خودرو، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، درباره گرانی بنزین و وضعیت معلمان مناطق محروم، روستایی و عشایری که مسیر رفت‌وآمدشان به مدارس طولانی است، اظها‌ر‌ کرد: معلمانی که از شهر به روستا یا مناطق حاشیه‌ای برای تدریس می‌روند با بحث گران‌شدن بنزین تحت تأثیر قرار می‌گیرند و باید در دولت برای آنها سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

وی افزود: در برخی مناطق معلمان روزانه 120 یا 140 کیلومتر تردد می‌کنند تا به مدرسه برسند، حال با گران شدن بنزین و حقوق حداقلی، آنها چگونه می‌خواهند این هزینه‌ها را تأمین کنند و قطعاً این شرایط بر وضعیت معیشتی تأثیر منفی خواهد داشت.

 

سهمیه بنزین


از تبعات گرانی بنزین بر معلمان و دانش‌آموزان روستایی غافل نشویم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه دولت در بحث گرانی بنزین تدبیر مناسبی نداشت و باید از قبل برای این گروه‌ها برنامه‌ریزی و کار کارشناسی می‌کرد؛ باید بگویم معلمانی که برای تدریس به مسیرهای دور و مناطق روستایی و حاشیه‌ای می‌روند، مورد غفلت قرار قرار گرفته‌اند و نباید به آنها ظلم شود؛ همین وضعیت در بحث رفت‌وآمد دانش‌آموزان روستایی برای رسیدن به مدرسه وجود دارد که باید چاره‌ای جدی برای آن اندیشید.

وی با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه بنزین به معلمان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها را در مجلس هم پیگیری خواهیم کرد، افزود: هم‌اکنون این انتظار به شکل جدی از وزیر آموزش‌‌وپرورش وجود دارد که اختصاص سهمیه ویژه بنزین به این گروه از معلمان را در دولت پیگیری و آن را مصوب کند.


با اعلام خبر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، برخی معلمان که محل تدریسشان در مناطق روستایی و عشایری است و در میان آنها به‌صورت ویژه‌تر معلمان خرید خدمات آموزشی که حداقل حقوق را هم دریافت نمی‌کنند با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد.

پیش از این محمدباقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در گفت‌وگو با تسنیم درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمانی که محل خدمت آنها در روستاها یا مناطق عشایری است، با تأکید بر اینکه به وزیر آموزش‌وپرورش مأموریت داده‌ایم تا درخواست‌های مربوطه را به ما اعلام کند، گفته‌بود: "به وزیر آموزش‌وپرورش مأموریت داده‌ایم تا در هر موردی که آموزش‌وپرورش نیاز به اختصاص سهمیه بنزین دارد، درخواست را اعلام کنند. پس از اعلام درخواست از سوی آموزش‌وپرورش و ارزیابی آن می‌توانیم برای تأمین سهمیه بنزین اقدام کنیم."

منبع: تسنیم

کد خبر 118273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha