ارتقاء استانداردهای تایرسازان با استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو

پرشین خودرو: سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با توجه به آغاز اجرای استانداردهای 85 گانه در صنعت خودرو بر لزوم همراهی صنعت تایر همراستا با استانداردهای صنعت خودرو و ضرورت تولید تایرهایی با استانداردهای آلایندگی و اصطکاک کمتر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی، با اعلام این مطلب اظهار داشت: به طور قطع تحقق این امر نیازمند تولید نسل جدید و لاستیک های هوشمند و دانش و فن آوری های جدید است و باید در این حوزه تلاش شود تا نیازهای فن آورانه در این بخش پوشش داده شود.

وی همچنین با توجه به برگزاری بیش از 7 میز ساخت داخل به ارزش 456 میلیون یورو به منظور افزایش توانمندی ها خواستار برگزاری رویداد میز ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات در صنعت تایر شد.

وی گفت: هدف از این رویداد کاهش وابستگی، افزایش کیفیت و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به عمق ساخت داخل و حداکثر کردن سود در زنجیره ارزش زنجیره و سود ارزش که از اهداف نهضت ساخت داخل است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت محوری ترین برنامه هفتگانه وزارت صمت در سال 98 رونق تولید و توسعه و تعمیق ساخت داخل اعلام کرد و افزود: بر اساس هدف گذاری وزارت صمت چنانچه تا پایان سال 1400 حدود 5 میلیارد دلار در پروژه داخلی سازی سرمایه گذاری شود بیش از 10 میلیارد دلار کاهش سالیانه واردات خواهیم داشت.

مهدی صادقی نیارکی تاکید کرد: در راستای نهضت ساخت تداخل بیش ترین قراردادهای مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی با 280 میلیون یورو است و 91 میلیون یورو از این رقم مربوط به قراردادهای و تفاهم نامه های مربوط به حوزه پتروشیمی و تجهیزات صنعتی است.

 

صادقی نیارکی



وی افزود: البته تا پایان امسال تفاهم نامه ها و میزهای تخصصی دیگری نیز برگزار می شود که پیش بینی می شود تا پایان امسال با بهم رسانی توانمندی ها بالغ بر یک میلیارد یورو عقد قرارداد و تفاهم نامه داخلی سازی امضاء شود.

وی با اشاره به اینکه، صنعت تایر صنعتی استراتژیک و راهبردی است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد حمل و نقل و لجستیک کشور بر روی چرخ ها و توسط تایرها انجام می شود و به همین جهت صنعت تایر، صنعت راهبردی است.

سرپرست معاونت امور صنایع همچنین با توجه به اینکه در 60 سال اخیر اتفاقات و فعالیت های ماندگار و خوبی در صنعت تایر انجام شده است، خاطر نشان کرد: فعالان این صنعت در فضای بسیار ملتهب اقتصادی و تحمیلی به کشور تولید و مجاهدت می کنند و نه صنعت تایر در این مدت افت تولید نداشتند بلکه بیش از 3 درصد افزایش تولید را نیز در سال جاری رقم زده است.

صادقی نیارکی همچنین بر لزوم توسعه بومی سازی دانش فنی در صنعت تایر تاکید کرد و اظهار داشت: دومین نقطه راهبردی در زنجیره ارزش صنعت تایر حوزه ماشین آلات در این صنعت است و باید وابستگی در این بخش کاهش یابد.

وی در پایان سومین موضوع مهم را بحث استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو و حرکتی که در این صنعت آغاز شده اعلام کرد و گفت: با توجه به حرکتی که در حوزه استانداردها در صنعت خودرو آغاز شده باید تایرهایی که در این راستا تولید و مورد استفاده قرار می گیرد تایرهای سبز با استانداردهای آلایندگی کمتر و اصطکاک کمتر باشد.

کد خبر 119532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha