کد خبر 119650
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
سیل راه‌ ارتباطی ۳۰۰ روستا را مسدود کرد

پرشین خودرو: معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات و اخبار رسیده از مناطق درگیر بارندگی و سیل، ۳۰۰ روستا در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان در محاصره سیل قرار گرفته و با قایق تردد می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، طی ۷۲ ساعت گذشته بارش باران و برف در مناطق و استان‌های مختلف کشور آغاز شده و برای برخی مناطق این مساله مشکلاتی به همراه داشته است.

حیدر مطاعی در این باره  گفت: بارش باران و برف در مناطق مختلف کشور سبب مسدود شدن برخی راه‌های شریانی، اصلی، ترانزیتی، فرعی و روستایی شده که البته با تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ راه غیرروستایی در کشور بسته نیست.


معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: براساس آخرین اطلاعات و اخبار رسیده از سراسر کشور که امروز دریافت شده است، هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان در محاصره سیل هستند و مردم با قایق حرکت می‌کنند. البته آسیب چندانی به منازل و خانه‌های روستایی آن‌ها وارد نشده و بیشتر راه‌های مواصلاتی آنها با آب‌گرفتگی ناشی از سیل مواجه شده است.

 

سیل


وی با بیان اینکه از دیروز تا کنون سطح آب پایین‌تر نیامده است، ادامه داد: در شرایطی که روستاها یا راه‌های مواصلاتی آن‌ها با مشکل آب‌گرفتگی مواجه هستند نمی‌توان کاری کرد و باید منتظر باشیم که آب‌گرفتگی ناشی از سیل به تدریج از جنوب سیستان و بلوچستان به دریا برسد که البته با توجه به اینکه مناطق جنوبی این استان دشت‌هایی هستند که به دریا راه دارد، سرعت انتقال آب بیشتر است. از سوی دیگر بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هواشناسی، طی هفته آینده سامانه بارشی جدیدی به کشور نخواهد آمد و امیدواریم بتوانیم در این فاصله زمانی اوضاع شهرها و روستاهای درگیر سیل را سامان دهیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره‌ی دیگر استان‌ها و مناطق کشور نیز اینگونه توضیح داد: شب گذشته در استان کرمان بارش برف نسبتا سنگینی داشتیم و کولاک باعث شده بود تا برخی محورهای این استان مانند کرمان – شهداد مسدود شود که البته ساعت حدود ۳۰ دقیقه بامداد دیشب این مشکل برطرف شد؛ البته پیش‌بینی می‌کنیم که طی روزهای آینده این سامانه بارشی از تهران، قزوین و زنجان هم بگذرد و به تدریج از کشور خارج شود، اما استان‌های دیگری با سامانه جدید بارشی مواجه شده‌اند که می‌توان به آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل اشاره کرد که البته به اندازه سامانه بارشی قبلی نیست و همه چیز تحت کنترل است.

منبع: ایسنا

کد خبر 119650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha