کد خبر 119711
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
۹۰۰ راه روستایی بازگشایی شد

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی از خسارت سیل به حدود ۵۰۰۰ کیلومتر راه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: راه شریانی چابهار-ایرانشهر تا اواخر امشب بازگشایی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالهاشم حسن نیا، اظهار کرد: بارندگی‌های هفته اخیر در جنوب شرق کشور، ‌5000 کیلومتر انواع راه در استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده و 800 کیلومتر از محورها آسیب جدی دیده‌اند.

وی با بیان این‌که سیل خسارت‌های زیادی را به راه‌های سیستان و بلوچستان وارد کرده است، افزود: بارندگی‌های اخیر حدود 1200 روستای این استان را تحت تاثیر قرار داده، ضمن این که 116 دستگاه ابنیه فنی راه‌ها نیز تخریب شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارزیابی خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان به راه‌ها را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر به جز محور اصلی چابهار-ایرانشهر هیچ راه شریانی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان مسدود نیست.

 

سیل


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که احتمالا تا اواخر وقت امشب این مسیر نیز بازگشایی می‌شود، گفت: هم‌اکنون بازگشایی راه 300 روستا باقیمانده که پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

حسن‌نیا با اعلام این که خسارت سیل به راه‌های روستایی بسیار زیاد است، اضافه کرد: در ماه‌های آتی کار بازسازی اساسی راه‌های روستایی پیگیری می شود.

وی همچنین با بیان این‌که تعدادی ماشین‌آلات از استان‌های یزد و فارس به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند، اظهار کرد: همه ماشین‌آلات شمال و جنوب سیستا ن و بلوچستان به همراه ماشین‌آلات این دو استان درگیر سیل شده‌اند. در حال حاضر 342 دستگاه ماشین آلات و 600 نفر نیرو، کار بازگشایی محورها را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در استان کرمان نیز به دلیل بارندگی برف ماشین آلات به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، یادآور شد:‌ از 1200 راه روستایی مسدود شده راه روستایی 900 روستا بازگشایی شده و 300 روستای باقیمانده در صورت فروکش کردن آب تافردا بازگشایی می‌شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 119711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha