تویوتا با خرید سهام بیشتر سوبارو، همکاری مشترک خود را گسترش داد

پرشین خودرو: با خرید بخش بیشتری از سهام سوبارو توسط تویوتا، روابط این دو خودروساز ژاپنی عمیق تر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدتهاست که دو خودروساز ژاپنی "تویوتا" و "سوبارو" در حال همکاری با یکدیگر هستند و تویوتا بخش قابل توجهی از سهام شرکت سوبارو را در اختیار دارد، اما چند روز پیش کمپانی خودروسازی تویوتا با افزایش سهام خود از 16.8 درصد به 20 درصد، همکاری خود را با سوبارو گسترش داده و آن را به یک شریک تجاری بزرگ تبدیل کرده است که نشان دهد که یک برنامه ریزی راهبردی برای تولید محصولات جدید با همکاری سوبارو خواهد داشت.

در حال حاضر این دو خودروساز ژاپنی روابط خود را دارند و پیش از این هم شاهد همکاری و توسعه محصولات مشترکی میان آنان بوده ایم، همچون خودروی اسپرت "تویوتا GT86" و خودروی "سوبارو BRZ" که در واقع هردوی آنان یک خودروی مشترک با نشان تجاری متفاوت هستند. حال با افزایش سرمایه گذاری تویوتا، شرکت خودروسازی سوبارو تاکید می کند که همکاری آنان قوی تر شده و باعث رشد پایدار و سریع تر آنان خواهد شد.

 



سابقه همکاری تویوتا و سوبارو به سال 2005 میلادی باز می گردد. هنگامی که جنرال موتورز به همکاری خود پایان داد و شرکت خودروسازی تویوتا وارد همکاری با سوبارو شد و توانست نتایج بهتری از همکاری خود با سوبارو حاصل کند. نتیجه ای همچون خودروی GT86 و BRZ که حالا نسل دوم آن در حال توسعه بوده و با پیشرفت های چشمگیری به مرحله تولید خواهد رسید، به طوری که مدیر پروژه آن، پرچم دار آینده خودروهای اسپرت تویوتا را نسل دوم GT86 خوانده و قرار است که عملکردی به مراتب بهتر از تویوتا سوپرا در بخش فنی داشته باشد.

علاوه بر GT86 و BRZ، دو شرکت به طور مشترک در حال توسعه یک خودروی کراس اوور کاملا الکتریکی هستند و همچنین در حال توسعه یک پلتفرم اختصاصی برای توسعه بیشتر وسایل نقلیه برقی هستند و براساس آن خودروهای مختلفی در سگمنت خودروهای سدان و کراس اوور متولد خواهد شد.

همکاری مشترک تویوتا و سوبارو علاوه بر محصولات جدید، منجر به تبادل دانش فنی آنان خواهد شد و در این همکاری مشترک، دانش فنی سوبارو در توسعه سیستم های انتقال قدرت چهار چرخ محرک با دانش فنی تویوتا در توسعه سیستم های محرک الکتریکی بکار گرفته می شود که نتیجه آن قطعا خارق العاده خواهد بود.

کد خبر 120454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha