کد خبر 122344
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
بدهی ۴۰۰ میلیاردی ایرلاین‌ها به مردم تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین ها به مردم که از سوی برخی تشکل ها اعلام شده بود، را تکذیب کرد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا جعفرزاده با اشاره به ادعای حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری مبنی بر بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به مردم اظهار کرد: پیش از طرح این ادعا اعداد و ارقام دیگری نیز اعلام شده بود و این مقام مسئول اعداد و ارقام بدهی را به شکل کلی اعلام کرده اما این عدد درست نیست و تا کنون مستنداتی درباره آن به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی باید بهای بلیط کنسل شده مردم در ایام شیوع ویروس کرونا و پس از دستور وزیر راه و شهرسازی را مسترد کنند، افزود: در حال حاضر تنها پروازهای ضروری و پشتیبانی انجام می شود و هر آنچه که به غیر از این صورت می‌گیرد زمره پروازهای اقتصادی نمی گنجد البته عادی شدن روند پروازها منوط به تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا ست.

 

بدهی ایرلاین ها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی پروازهای حالت عادی در خواهد آمد، ادامه داد: در زمینه پروازهای خارجی مراودات اقتصادی و بازرگانی و شرایط جهانی شیوع ویروس کرونا نقش بسیار مهمی در عادی شدن شرایط دارد. برای بازگشتن روند پروازهای داخلی به به حالت عادی نیز وضعیت شیوع ویروس کرونا در هر یک از شهرها و مراکز استان‌ها اثر گذار است چرا که اگر شهری پذیرای مسافران نباشد، طبیعی است که استقبالی هم از آن نخواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینکه سرعت بازگشت پرواز های داخلی به حالت عادی بستگی به نحوه مدیریت و کنترل ویروس کرونا و نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد، تاکید کرد: طبیعی است که صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها توان و پتانسیلی بالایی برای مقابله با ویروس کرونا و اجرای همه پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط پسا کرونا را دارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 122344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha