قطعه سازان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند / لزوم شفافیت قانون در حوزه قطعه سازی کشور

نماینده منتخب ملکان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز قطعه سازان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند، بر لزوم تقویت شرکتهای دانش بنیان در بخش خودروسازی و قطعه سازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید علی موسوی در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبین مجلس یازدهم با بیان این مطلب اظهار داشت: در جنگ اقتصادی و در سال جهش تولید باید برای تولید و صنعت داخلی ارزش قائل شده و در عمل هم ثابت نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه سازی افزود : باید دید در جریان داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی تا چه میزان از این صنایع حمایت شده و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام شده است.

 

سیدعلی موسوی



منتخب دوره یازدهم مجلس همچنین الزامات اقتصاد مقاومتی را توجه به تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید نگاهمان به تولیدکنندگان و قطعه سازان داخلی باشد و برای حمایت از آنها برنامه ریزی کرد.

موسوی بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید شرکتهای دانش بنیان در بخش خودروسازی و قطعه سازی تقویت شوند.

باید از قطعه سازان داخلی حمایت شود/ دولت باید بر صنعت خودرو نظارت داشته باشد و نه دخالت

در ادامه این مراسم سید کاظم موسوی، نماینده منتخب اردبیل در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دولت باید بر فعالیت صنعت خودرو نظارت داشته باشد و نه دخالت، گفت: دولت هر زمان در بخش های تولیدی و صنعتی دخالت کرده، آسیب زده است.

 

سیدکاظم موسوی



وی اظهار داشت: امروز ضروری ترین و بلکه اساسی ترین نیاز خانواده ها خرید خودرو شده است اما متاسفانه در شرایط فعلی اقتصادی و رشد عجیب قیمت ها توان خریداری آن را هم ندارند.

وی افزود: در این شرایط منتخبان ملت نیز قادر به پاسخ به مردم در خصوص قیمت خودرو به خصوص رشد قیمت خودروهای پرتیراژ نیستند.

وی با اشاره به تاثیر قیمت های دستوری بر جریان فعالیت قطعه سازان گفت: متاسفانه اعمال قیمت های دستوری برخی از قطعه سازان را ناگزیر به توقف تولید کرده است در حالی که در شرایط کنونی باید از صنعت قطعه سازی کشور حمایت شود.

منتخب دوره یازدهم مجلس همچنین بر لزوم جلوگیری از واردات قطعات چینی به کشور تاکید کرد و اظهار داشت: دولت باید بر فعالیت صنعت خودرو نظارت داشته باشد و نه دخالت، زیرا هر زمان دولت دخالت کرده ، آسیب زده است.

موسوی با اشاره به اینکه مطابق اصل 44 قانون اساسی باید صنعت خودرو خصوصی شود تاکید کرد: البته این به این معنا نیست که با توسعه بخش خصوصی اختصاص تسهیلات به این صنایع قطع شود و هیچ حمایتی در حوزه سرمایه در گردش به این بخش ها نشود.

وی همچنین بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید ارتباط قطعه سازی با بخش های دانشگاهی تقویت شود تا دانش و تکنولوژی در این صنعت بروزتر شود.

لزوم شفافیت قانون در حوزه قطعه سازی کشور /مجلس یازدهم در رفع مشکلات قطعه سازان گام های جدی تر برخواهد داشت

همچنین سید جواد حسینی کیا، نماینده منتخب سنقر در مجلس یازدهم در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبین مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی کشور، بر لزوم شفافیت قانون در حوزه قطعه سازی کشور تاکید کرد.

 

حسینی کیا



وی تاکید کرد: امروز برای بومی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی باید در مسیر داخلی سازی تلاش بیشتری صورت گیرد این در حالی است که یک خودرو از 1200 قطعه تشکیل شده که حدود 471 قطعه آن تا سال گذشته وارداتی بود و الباقی در داخل تولید می شد که با حمایت از تولید داخل تقریبا این میزان در برخی از تولیدات به صفر رسیده است.

وی در ادامه به موضوع قیمت خودرو اشاره و خاطر نشان کرد: علت گرانی خودرو عدم تامین نیاز بازار است به طوری که هم اکنون تولید خودرو 50 درصد تقاضای بازار را پاسخ می دهد که البته تحریم ها و مشکلات ناشی از آن بر افت تولید و جهش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

منتخب مجلس یازدهم در ادامه این مراسم به ظرفیت بالای سرمایه گذاری جدی در صنعت قطعه سازی کشور اشاره و تاکید کرد: از مواردی که در مجلس جدید باید نسبت به رفع آنها اقدام شود جل مشکلات بانکی و بیمه ای در حوزه قطعه سازی است.

حسینی کیا ابراز امیدواری کرد: در مجلس یازدهم بتوانیم در حوزه قطعه سازی و رفع مشکلات در این صنعت گام های جدی تری برداریم.

خروج از چتر حمایتی دولت با ایجاد فرصتی رقابتی برای صنعت خودرو/ نگاه ویژه مجلس یازدهم با رویکرد جهش تولید به خودروسازی و قطعه سازی کشور

نماینده منتخب بجنورد در دوره یازدهم مجلس نیز در نشست و هم اندیشی قطعه سازان خودرو کشور و منتخبین مجلس یازدهم در با اشاره به لزوم ایجاد یک فرصت رقابتی در صنعت خودرو ،از نگاه ویژه مجلس جدید با رویکرد جهش تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی خبر داد.

 

محمد وحیدی



محمد وحیدی اظهار داشت: امروز بهترین نگاه برای خروج خودروسازی از چتر حمایتی دولت ایجاد یک فرصت رقابتی برای صنعت خودرو است که مسلما لازمه آن خصوصی صنعت خودرو است.

وی در ادامه به نقش مهم قطعات بر کیفیت تولید و خدمات اشاره و افزود: در حال حاضر بازار گسترده ای از انواع قطعات در کشور وجود دارد که مسلما در کیفیت تولید خودروسازان و خدمات تاثیر زیادی دارد از این رو باید در مجلس جدید قانونی مصوب شود که جلوی ورود قطعات بی کیفیت به کشور گرفته شود.

وی ابزار امیداوری کرد که در مجلس جدید نگاه ویژه ای با رویکرد جهش تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی شود.
 

کد خبر 122949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha