کد خبر 123365
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۶ نفر در پرونده هواپیمای اوکراینی بازداشت شدند

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برخی خانواده‌های جانباختگان با دادستان نیروهای مسلح دیداری داشته‌اند و در این پرونده تاکنون ۶ نفر از عوامل ذیربط بازداشت شده‌اند که سه نفر با قرار تامین آزاد شده و سه نفر دیگر در بازداشت هستند.

به گزارش پرشین خودرو، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در بیست و هفتمین نشست خبری خود گفت: ‌بخش قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به عهده قوه قضاییه و مشخصا سازمان قضایی نیروهای مسلح است. به محض وقوع حادثه دستوراتی صادر شد و در سازمان قضایی نیروهای مسلح شعبه ویژه ای تعیین شد

وی ادامه داد: از ناحیه سازمان نیروهای مسلح اعلام شد که خانواده جانباختگان می توانند به سازمان قضایی مراجعه کرده و شکایت کنند که ۷۰ خانواده تا امروز شکایت خود را اعلام کرده اند. این در حالی است که برخی از خانواده ها با دادستان نیروهای مسلح دیداری داشته اند و در این پرونده تاکنون ۶ نفر از عوامل ذی ربط بازداشت شده اند که سه نفر با قرار تامین آزاد شده و سه نفر دیگر در بازداشت هستند.

 

 

احتکار سازمان یافته خودرو در قوه قضاییه رسیدگی می شود

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی خودرو و بازار آشفته این کالا گفت: این وضعیت نامناسب بود و سازمان بازرسی کل کشور ورود موثری داشت و موجب نقش آفرینی مجدد شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو شد و مداخله سازمان بازرسی کل کشور باعث شد تا دولت هم این نقش آفرینی را بپذیرد که در گام نخست قیمت خودرو کاهش نسبی داشت.

اسماعیلی گفت: این ایفای نقش در گام اول باعث کاهش نسبی قیمت خودرو شد که از دستاوردهای قوه قضاییه بود که البته با همکاری سایرین به دست آمد.

وی ادامه داد: در مورد خودروسازان غیر از پرونده‌های سابق پرونده جدیدی نداریم اما درباره انبارها و احتکار خودروها، نیروی انتظامی اقداماتی را انجام داده که بخشی از آن در صلاحیت رسیدگی در تعزیرات حکومتی است و اگر به سازمان‌یافته بودن این احتکارها برسیم، در قوه‌قضاییه بررسی می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 123365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha