دایملر،کارخانه خود در فرانسه را تعطیل می‌کند!

دایملر، مادر کمپانی مرسدس بنز، قصد دارد کارخانه تولید محصولاتش در فرانسه را تعطیل کند.

به گزارش پرشین خودرو، کارخانه مرسدس بنز در شهر هامباخ فرانسه در آستانه تعطیلی قرار گرفت و دایملر این اقدام را بازنگری و اورهال سیستم تولید خود توصیف کرده است. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از این خودروساز آلمانی خواسته است که در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

با کاهش تقاضا و خالی ماندن ظرفیت های تولیدی، ادامه بعضی از کارخانه ها برای خودروسازان، حتی خودروسازانی که بازیگران اصلی این صنعت هستند غیراقتصادی می کند و تداوم آن زیان انباشته را افزایش می دهد. در فصل دوم سال 2020 بدون تجدید ساختار، میزان زیان های دایملر به صدها میلیون یورو خواهد رسید.

 

کارخانه مرسدس بنز


سه برند مرسدس بنز، اسمارت و میباخ از مجموعه دارایی های کمپانی دایملر ای جی به حساب می آیند. کارخانه همباخ در فرانسه در سال 2017 بیش از 80 هزار دستگاه خودروی اسمارت تولید و روانه بازار کرد. حالا که قرار است نسل بعدی اسمارت برقی باشد و تولید آن در چین ادامه پیدا می کند، نگه داشتن کارخانه مرسدس بنز در هامباخ فرانسه توجیهی ندارد. برای تولید اسمارت برقی بین مرسدس بنز و جیلی چین جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] ایجاد شده است.

برونو لو میر Bruno Le Maire‌ وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در بیانیه ای گفته است: «امیدواریم که آینده ی این سایت مدرن و نمونه که به حفظ محیط زیست و اکولوژی اهمیت می دهد، به ویژه به خاطر تولید خودروهای برقی، به خطر نیفتد.»

منبع: سایپا

کد خبر 124017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha