ایده نیکولا برای نصب سوداساز روی وانت پیل سوختی بجر

با وجود توصیه‌های کارشناسان مبنی بر ضرر نوشیدن آب مقطر برای سلامتی انسان، نیکولا موتور از قصد خود برای اضافه کردن شیر آب و دستگاه سوداساز به وانت هیدرژنی پیل سوختی بجر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، بالینگر B2 به فرد امکان می‌دهد تا از داخل کابین به درون محفظه حمل بار جلو بخزد؛ ریوین R1T می‌تواند به‌صورت ۳۶۰ درجه بچرخد و تسلا سایبرتراک نیز مانند خودروهای موجود در فیلم‌های علمی تخیلی به‌نظر می‌رسد. همه وانت‌های برقی آینده حداقل دارای یک ویژگی جذاب و جالب هستند و نیکولا نمی‌خواهد که وانت بجر (Badger) از این قافله عقب بماند.


نیکولا بجر یک خودروی پیل سوختی است، که همین ویژگی آن را از سایر وانت‌های برقی جدا می‌کند؛ اما نیکولا نمی‌خواهد در همین نقطه متوقف شود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، پیل‌های سوختی هیدروژن یک فرآورده جانبی به‌نام آب تولید می‌کنند که هم می‌تواند به‌سادگی خارج شده یا هم از آن استفاده شود.


طبق توئیتی که اخیرا توسط تروور میلتون، مدیرعامل نیکولا موتور منتشر شده است، این شرکت درواقع قصد دارد آب خروجی از خودروی الکتریکی بجر را جمع‌آوری کرده و آن را دراختیار سرنشینان قرار دهد. بله درست متوجه شدید؛ بنا بر گزارش‌ها، وانت برقی بجر با شیر آب شخصی عرضه خواهد شد.

در حقیقت، میلتون می‌خواهد این ایده را حتی بیشتر به پیش ببرد و قصد دارد با همکاری شرکت سودا استریم آمریكا راه‌های گنجاندن یک دستگاه سوداساز (آب گازدار) را در خودرو بررسی کند. این موضوع برای خودروی پیل سوختی مانند سرگرمی به‌نظر می‌رسد، اما نوشیدن این آب تا چه اندازه ایمن است و آیا به سلامتی انسان ضرر می‌رساند؟

 



به‌عنوان مثال، تویوتا نوشیدن آب از خودروی هیدروژنی پیل سوختی میرای را به مشتریان توصیه نمی‌کند. مهم‌تر از همه، آب حاصل از پیل سوختی هیدروژن در حال کار فاقد هرگونه مواد معدنی است که به‌طور معمول در آب یافت می‌شود. به عبارت دیگر این محصول، آب مقطر است و دیدگاه‌های مختلفی درباره نوشیدن یا ننوشیدن آن وجود دارد.

آب مقطر به‌طور ذاتی برای انسان مضر نیست، اما به‌شدت تشنگی را فرو می‌نشاند ولی هیچ ماده مغذی به بدن نمی‌دهد. علاوه بر این، از نظر علمی ثابت شده است که آب مقطر تمایل به جذب مواد معدنی از تمام سطوحی که لمس می‌کند، دارد. به‌عنوان مثال اگر آن را در پلاستیک نگه‌داری کنید، تمایل دارد مقادیر کمی از مواد شیمیایی را جذب کند و این به‌عنوان آب آشامیدنی سالم، اصلا ایدئال نیست.

مهم‌تر از همه این‌ها، این طرح به‌طور آشکار تبلیغاتی است که توسط نیکولا انجام شده تا بتواند در مورد وانت برقی آینده خود صحبت کند. بااین‌حال، نیکولا موتور هنوز نمونه اولیه وانت برقی بجر را رونمایی نکرده و به‌طور هم‌زمان امکان پیش‌سفارش را نیز برای این خودروی برقی فراهم کرده است. خریداران نیکولا بجر می‌توانند با پرداخت سپرده ۲۵۰ تا ۵،۰۰۰ دلاری آن را رزرو کنند؛ ولی انتظار می‌رود که قیمت نهایی بجر حدود ۶۰ هزار دلار باشد.
 

منبع: زومیت

کد خبر 124169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha