تشکیل کمیته رفع مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی در مجلس

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چنانچه دولت می خواهد قیمت خودرو رقمی پایین تر از نرخ واقعی باشد باید هزینه آن را از جیب خود بپردازد، گفت: به زودی کمیته ای برای برنامه ریزی و بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی با حضور نمایندگان موثر تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عزت الله اکبری تالارپشتی، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه امروز تمام قوانین بالادستی کشور به اهمیت بخش خصوصی اشاره دارد، اظهار داشت: بخش خصوصی در واقع مهندسی ساختاری قوانین مادر در کشور است و ما به توانمندی بخش خصوصی ایمان داریم.

وی که در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور که با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش سخن می گفت، با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این گونه نشست ها تعامل با یکدیگر برای حل مشکلات در صنعت خودرو و قطعه سازی است، تصریح کرد: هنر صنعت قطعه سازی کشور تبدیل تهدیدها به فرصت هاست.

 

عزت اکبری


اکبری همچنین بر لزوم آماده سازی ساز و کارهای بخش خصوصی در کشور تاکید کرد و گفت: به زودی کمیته و کار گروهی به منظور برنامه ریزی و بررسی مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی با حضور نمایندگان موثر تشکیل می دهیم از این رو در هفته های آتی جلسات فشرده ای با قطعه سازان و سرپرست وزارت صمت خواهیم داشت تا به جمع بندی خوبی در این زمینه دست یابیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه از ارائه طرح الزام دولت به دیپلماسی اقتصادی برای تامین بازار تولیدات خبر داد و تصریح کرد: با ارائه این طرح این الزام به صورت قانون در خواهد آمد.

اکبری همچنین با اشاره به نقش دولت در اداره بنگاه های اقتصادی گفت: برداشت ما از دولت این است که باید حمایت و هدایت و نظارت بر واحدهای صنعتی و بنگاههای اقتصادی داشته باشد بنابراین چنانچه خواست تا قیمت خودرو رقمی پایین تر از نرخ واقعی باشد باید هزینه آن را از جیب خود بپردازد.

وی در پایان با توجه به نظام جامع مشوق ها، دنیای امروز را جنگ مشوق ها دانست و خاطر نشان کرد: دولت باید با ارائه بسته های مشوقی و حمایتی از صنعت قطعه سازی حمایت کند تا امکان رقابت پذیری این صنعت بیش از گذشته فراهم شود.

کد خبر 124201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha