باید و نبایدهای روشن کردن کولر خودرو

برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا بهتر است در چند دقیقه اول استفاده از کولر خودرو دریچه در حالت هوای بیرون باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از جمله موارد افزایش مصرف سوخت خودرو هنگام استفاده از کولر ماشین، پایین بودن (حتی مقداری) از شیشه‌های خودروی شما خواهد بود چراکه دمای کابین به حد نرمال تعریف شده برای سنسور‌های دمای کابین یا ترموستات‌های داخل اوپراتور نمی رسد و کمپرسور کولر خودرو مدت درگیری بیشتری را باید با موتور داشته باشد.

همواره دریچه تهویه هوای داخل به بیرون و بالعکس باید هنگام استفاده از کولر در وضعیت هوای داخل باشد، تا هوای داخل کابین توسط فن داخل اِواپراتور به جریان افتاده و موجب زودتر خنک شدن دمای کابین خودرو شما شود.

 



البته برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا بهتر است در چند دقیقه اول استفاده از کولر خودرو دریچه در حالت هوای بیرون باشد و مقداری (حدود یک سانتیمتر) شیشه‌های جلو پایین و دریچه‌های تهویه برای سرنشین به سمت بالا و وضعیت مسیر جریان هوا در سیستم انتخاب جریان هوا در حالت روبروی سرنشین باشد این کار باعث می شود که ویروس کرونا که به انتهای کفشک چسبیده و وارد کابین شده در کف خودرو بماند و به فضای بالایی کابین انتقال پیدا نکند.

زمانی که شما تک سرنشین هستید و از سیستم تهویه استفاده می‌کنید بهتر است برای کاهش درگیری کمپرسور کولر که موجب تقلیل بالای مصرف سوخت و کاهش دمای آب موتور می شود، همواره دریچه‌های خروجی هوا به سمت شما باشد.

اینکار باعث می‌شود که شما با کمترین دمندگی خنک شوید و نیازی نیست که کابین خودرو خنک باشد و در این حالت نا خود آگاه وضعیت میزان دورِ فن داخل کابین روی یک یا کمترین حالت قرار گرفته که باعث خنک شدن شما می شود.

کد خبر 124400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha