کد خبر 125130
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کتابخانه عمومی در متروی تهران افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از افتتاح اولین کتابخانه عمومی در متروی تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، فرنوش نوبخت گفت: برای اولین بار در سامانه حمل و نقل متروهای جهان، کتابخانه عمومی در متروی تهران افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: این کار با مشارکت نهاد کتاب خانه‌های عمومی استان تهران و با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مسافران مترو اجرا می‌شود.

نوبخت افزود: این کتابخانه عمومی با عنوان «مترو کتاب» در گذر فرهنگی ایوان انتظار، ایستگاه متروی میدان حضرت ولی‌عصر (عج) افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این کتابخانه در راستای برنامه‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مسافران مترو هنگام سفرهای درون شهری این کتابخانه با ظرفیت بیش از ۵ هزار عنوان کتاب به صورت فیزیکی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به طور مستمر به ارائه خدمات می‌دهد.

 

فرنوش نوبخت


وی با اشاره به فضای «مترو کتاب» تصریح کرد: طراحی «مترو کتاب» به نحوی است که مسافران شهر زیرزمینی می‌توانند از این فضا برای مطالعه کتاب مورد علاقه خود استفاده کنند. علاقمندان با مراجعه به "مترو کتاب" ضمن دریافت کتاب مورد نظر می‌توانند پس از مطالعه، آن را به تمامی کتاب خانه‌های عمومی متصل به نهاد کتاب خانه‌ها در کشور تحویل دهند. همچنین دوستداران مطالعه و کتابخوانی می‌توانند فایل صوتی و الکترونیکی کتاب درخواستی خود را تهیه نمایند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: قرار است طبق تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و نهاد کتاب خانه‌های عمومی استان تهران در هفت ایستگاه منتخب مترو کتاب راه اندازی شود.

مترو کتاب با حضور جمعی از مسئولین شهری و فرهنگی کشور و نیز اصحاب رسانه روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۹۹ بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: مهر

کد خبر 125130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha