کد خبر 125283
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
پرواز مستقیم تهران-تاشکند برقرار می‌شود

معاون وزیر سرمایه‌گذاری ازبکستان، از پیشنهادهای طرف ایرانی برای برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران-تاشکن استقبال کرد.

به گزارش پرشین خودرو،حمید زادبوم در نخستین نشست ویدئو کنفرانسی خود با معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، ضمن بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری با مکانیزم تهاتر، بر آمادگی طرفین جهت برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در تهران و همچنین مبادله لیست موافقت‌نامه تجارت ترجیحی در هفته آتی تاکید کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیرو توافقات حاصله از نشست ویدئو کنفرانس معاون اقتصادی رئیس جمهور و عمر زاق اف، معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در مرداد ماه سال جاری، اولین نشست گروه کاری پیگیری توافقات فی‌مابین با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان برگزار شد.


معاون وزیر صمت، به کاهش حجم روابط تجاری میان دو کشور در ۴ ماهه اول سال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای مشترک با ترکمنستان در فصل بهار اشاره کرد و افزود: باید جهت ارتقای روابط تجاری و کاهش موانع تلاش مضاعف کرد و از مسیرهای جایگزین (دریای خزر و افغانستان) جهت دسترسی به ازبکستان بهره برد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مناطق آزاد چابهار و نوایی ازبکستان جهت تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید و از پیشنهاد طرف ازبکی جهت تأسیس شرکت سه جانبه ایرانی_ازبکی_هندی در زمینه حمل و نقل و لجستیک استقبال کرد.


تاکید بر برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران-تاشکند

قدرت اف، معاون وزیر سرمایه‌گذاری ازبکستان نیز، ضمن استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی به برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران-تاشکند توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران به منظور توسعه صنعت گردشگری در کنار توسعه تجارت تاکید کرد.

وی افزود: از امروز شرایط قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا تسهیل شده و مدت زمان قرنطینه اتباع کشورهایی که در شرایط سختی در شیوع کرونا قرار دارند، از ۱۴ روز به هفت روز کاهش یافت.

در پایان مقرر شد مسائل حمل و نقلی به صورت چندجانبه (ایران، ازبکستان، ترکمنستان و هندوستان) و همکاری مناطق آزاد نیز به صورت دوجانبه توسط مسئولان دو کشور پیگیری شود.

گفتنی است، حجم تجارت خارجی ایران و ازبکستان در سال گذشته با رشد صد درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ مواجه بود.

کد خبر 125283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha