کاهش ارزبری و غلبه بر موانع در زنجیره تامین با خودکفایی در تولید ورق خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد، با داخلی سازی ورق کفی عقب محصولات ۲۰۶ و ۲۰۷ صندوق‌دار و رانا، ۴۴۹ هزار و ۶۱۷ دلار کاهش ارزبری سالانه را محقق کند.

به گزارش پرشین خودرو، ایران خودرو با خودکفایی تامین، سفارش خارجی این ورق را از سبد سفارش‌های وارداتی خود حذف کرد.


معاون سیستم جامع تولید ایران خودرو در این باره گفت: به منظور غلبه بر موانع ایجاد شده در مسیر تامین و تدارک سفارش های خارجی و در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید در خودروسازی کشور، داخلی سازی ورق وارداتی محصولات صندوقدار شامل ۲۰۷ و ۲۰۶ و رانا در دستور کار قرار گرفت.


شهرام صالحی افزود: با تلاش های بی وقفه تیم راهبری خودکفایی ایران خودرو و معاونت‌های تحقیقات، طراحی و تکوین محصول، خرید، کیفیت و قطعات و مجموعه ها و ... با داخلی سازی این ورق، بخشی از اهداف تعیین شده در تعمیق ساخت داخل محصولات و کاهش ارزبری تولید محقق شده است.

 



وی خاطرنشان کرد: نیاز سالانه ایران خودرو به این ورق ۳۷۴ تن بود که با تامین از منابع داخلی، از واردات آن بی نیاز شده ایم.

صالحی با بیان این که در سال جهش تولید، تلاش خواهیم کرد تا در کنار افزایش تیراژ تولید، میزان ارزبری محصولات را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهیم، گفت: در این راستا خودکفایی دو سایز ورق وارداتی باقی‌مانده در سبد تامین از منابع خارجی نیز در برنامه تست و داخلی سازی قرار دارد و امید است در ماه های آینده نتایج قابل توجهی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: کیفیت قطعات و مواد اولیه داخلی سازی شده قابل رقابت با انواع مشابه خارجی است.

کد خبر 125492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha