توسعه زیرساخت‌ حمل‌و‌نقل عامل جهش صادرات به افغانستان

نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان است.

به گزارش پرشین خودرو، علاء میرمحمدصادقی، درباره روابط تجاری ایران و افغانستان گفت:‌مردم افغانستان علاقه زیادی برای برقراری ارتباطات تجاری با ایرانیان را دارند، لذا باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سطح تجارت ما به افغانستان رو به افزایش است، افزود: ادامه این روند می‌تواند منجر به جهش روابط تجاری بین دو کشور شود.


وی با اشاره به تقاضای خوب برای خرید کالاهای ایرانی اظهار داشت: مواد غذایی و مصنوعات فلزی از جمله اجاق گاز، بخاری و کالاهایی مانند یخچال و فریزر تولید ایران در بازار افغانستان از تقاضای خوبی برخوردار است.


میرمحمد صادقی با تأکید اینکه نباید اجازه دهیم که کشورهای دیگر بازار افغانستان را تصاحب کنند، گفت: عرضه بیشتر کالاهای ایرانی نیازمند گسترش تبلیغات توسط تجار ایرانی و بخش خصوصی است. البته اتاق بازرگانی ایران و افغانستان نیز اقداماتی را برای شناساندن هر چه بیشتر کالاهای ایرانی در افغانستان انجام داده است.

وی افزود: یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و کاهش هزینه‌ها در این بخش است تا کالاهای ایرانی با قیمتی قابل رقابت با سایر کالاها در این بازار عرضه شود.

منبع: فارس

کد خبر 125511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha