تعهدات خودرو سازان، متناسب با ظرفیت تولید است

سرپرست وزارت صنعت‏, معدن و تجارت گفت: تعهدات ایجاد شده در دریافت خودرو، بر اساس مجوز‌های صادر شده و متناسب با ظرفیت تولید شرکت‌های خودروساز است.

به گزارش پرشین خودرو، جعفر سرقینی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه تعهدات معوق شرکت‌های خودروساز در حال پایان است افزود: در سال ۹۷ تعهدات معوق بسیار سنگین بود، اما خوشبختانه هم اکنون، اکثر تعهدات، عملیاتی شده و فقط ۲۰ درصد در برخی از شرکت‌ها باقی مانده، زیرا با برنامه ریزی‌های انجام شده در یک سال گذشته، تعهد بی موردی در خودرو ایجاد نشده است.

وی در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی برای امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده است البته بخش عمده‌ای از بودجه مصرفی در شهرک‌های صنعتی، از سوی فعالان شهرک پرداخت شد و بخشی را نیز دولت تامین می‌کند.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی تاکنون با مشکل خاصی مواجه نبوده است افزود: شهرک‌های صنعتی بصورت درآمدهزینه ای، اداره شده است و البته امیدواریم با کمک ریالی دولت، شهرک‌ها قبل از تحویل بصورت کامل تکمیل شود.

سرقینی ادامه داد: برنامه وزارت صمت، احداث یک شهرک صنعتی در شهر‌های بزرگ و یک ناحیه صنعتی در دهستان‌ها است که این طرح علاوه بر ۷۶۰ شهرک موجود، در کشور است.

 

جعفر سرقینی

 

وی درخصوص آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: کمیته‌ی ویژه زعفران به زودی در وزارت صمت تاسیس می‌شود و از هفته آینده برای این محصول برنامه‌ای منسجم با حداکثر ارزش افزوده، تهیه و ارسال خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به حساسیت‌های موجود درخصوص مواد معدنی گفت: تاکنون مانع از خام فروشی بخش عمده‌ای از مواد معدنی شدیم.

سرقینی درخصوص تصمیمات یکباره در بخش تولید گفت: این رویه درست نیست، اما به دلیل اهمیت بازار داخلی برای دولت و تامین نیاز این بخش، در برخی مواقع اجبار‌هایی وجود دارد که براساس آن، این تصمیمات یکباره گرفته می‌شود.

کد خبر 125592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha