تحول در نگاه و رویکرد راهبری سایپا

خداحافظی با پراید پس از دو دهه تولید و معرفی خودرویی جدید با سطح داخلی سازی بالا نظیر سایپا شاهین را باید نماد تغییر و تحول در رویکرد کلان این خودروساز پرسابقه دانست که خبر از ورود گروه خودروسازی سایپا به مرحله جدیدی از تاریخ این شرکت، می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودرو ایران را باید یکی از پرفراز و نشیب ترین صنایع کشور به خصوص در 40 سال گذشته بدانیم که روزهای خوب و بد بسیاری را از سر گذرانده است.

شاید عجیب باشد اگر بگوییم پراید یکی از عناصری بود که روزهای خوب و بد زیادی را برای سایپا و صنعت خودروسازی رقم زده است.

روزی که پراید به عنوان محصولی مدرن وارد خط تولید تولید خوردوسازی سایپا شد تا سطح توقعات مشتریان ایرانی را ارتقا دهد و لذت سواری با یک محصول مدرن تولید داخل را برای آنان فراهم کند را باید از روزهای خوبی دانیم که برای ایرانیان رقم خورد اما تولید همین خودرو در طول دو دهه موجب شد تا تلخی های زیادی برای ما و سایپا رقم بخورد.

داستان پراید، تلخی و شیرینی اما به همین جا ختم نشد؛ چرا که مدیریت کلان سایپا با یک اقدام شجاعانه، بار دیگر کام ما را با این خودرو شیرین کرد، البته این بار با خداحافطی از این خودرو آن هم در سخت ترین شرایط این شرکت خودروسازی.

 

گزارش تصویری خداحافطی با پراید را اینجا ببینید

 


مدیریت جوان سایپا در یکی از سخت ترین سال های سایپا در صنعت خودرو ایران، به یک خواست عمومی قدیمی جامه عمل پوشاند و با خودرویی که در برخی سالها تا 80 درصد از آمار تولید این شرکت را به خود اختصاص داده بود، خداحافظی و توقف تولید آن را اعلام کرد.

بزرگی این اقدام را که بسیاری از مدیران عامل پیشین این شرکت نتوانستند آن را عملی کنند، آنجا مشخص می شود که بدانیم در کمترین حالت ممکن، پراید 50 درصد آمار تولید سایپا را به خود اختصاص می داد و در مقاطعی تا 80 درصد نیز می رسید.

 

گزارش تصویری کامل رونمایی از پروژه کراس اوور SP100 سایپا را ببینید



همین ارقام نشان می دهد خداحافظی از پراید به شجاعت و برنامه ریزی نیاز داشت که سایپا در دور مدیریتی جدید و با معرفی پروژه کراس اوور sp100 در شب خداحافظی با پراید نشان داد که این برنامه ریزی در سایپای جدید وجود دارد.

خداحافظی با پراید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی و معرفی یک خودرو با استانداردهای روز و با سهم بالای داخلی سازی، سایپا را در مسیر گذار به سوی خودروهای جدید قرار می دهد که در این شرایط می تواند خبر خوشی برای مشتریان ایرانی باشد.

 



قرار گرفتن در مسیر گذار به سوی خودروهای جدید البته هزینه هایی دارد که سایپا و مدیریت آن در حال پرداختن است. هجمه های اخیر به این شرکت در خصوص پراید همان هزینه ای است که انجام کارهای بزرگ در ایران نیاز دارد.

این هجمه ها که از رسانه های خارجی تا برخی داخلی ها در آن نقش دارند خوشبختانه مدیران سایپا را در این راه استوارتر ساخته است تا آرزوی دیرینه ایرانیان را عملی کند. اینکه سایپا دیگر پراید نسازد و خودرویی با استانداردهای روز را جایگزین این محصول پرحاشیه کند، یقینا تا همیشه در تاریخ صنعت خودرو ایران ماندگار خواهد شد.

از این پس، سایپا با مدیریت سیدجواد سلیمانی را باید خودروسازی بدانیم که در نگاه و رویکرد، متحول شده است.


خداحافظی با پراید، سلام به شاهین و پروژه sp100؛ آغاز مسیری است که سال های متمادی در انتظار آن بودیم ‌...

کد خبر 125935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha