قطعه سازان خواستار راهکار مجلس برای دور زدن قوانین دست و پاگیر شدند

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان تهران به روز رسانی قرارداد قطعه سازان را اولین گام برای رفع مشکلات این صنعت اعلام کرد و گفت: امروز زمان نظریه پردازی برای رفع مشکلات این صنعت نیست چرا که قطعه سازان ظرف شش ماه آینده شرایط بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امیر حسین جلالی در دومین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط فعلی نباید به دنبال حل مشکلات ریشه ای صنعت قطعه سازی بود بلکه باید برای رفع مشکلات پیش رو این صنعت تا پایان سال فکری اساسی شود.

 

گزارش تصویری نشست هم اندیشی قطعه سازان را می توانید اینجا ببینید.



وی با اشاره به تاثیر رشد منفی 7 تا 10 درصدی اقتصادی و تورم 30 تا 60 درصدی در کشور بر جریان تولید عنوان کرد: رشد منفی اقتصادی، تورم، حجم نقدینگی 3000 میلیارد تومانی و دلار بالای 30 هزار تومانی امروز واقعیات اقتصادی کشور است که متاسفانه شرایط را برای فعالیت صنایع تولیدی و قطعه سازان بسیار سخت کرده است.

تلاش برای رفع مشکلات پیش روی قطعه سازان ظرف 6 ماه آینده

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان نظریه پردازی برای رفع مشکلات قطعه سازان نیست، تصریح کرد: مسلما در این شرایط نظریه پردازی راهگشای وضع کنونی صنعت قطعه سازی نخواهد بود و باید بررسی شود که چه کاری می توان برای 6 ماه آتی این صنعت و رفع مشکلات این صنعت انجام داد.

 

امیرحسین جلالی



نایب رئیس انجمن تخصصی همگن قطعه سازان تهران به روز رسانی قرارداد قطعه سازان را اولین گام در جهت رفع مشکلات قطعه سازان ظرف 6 ماه آتی اعلام کرد و افزود: متاسفانه همچنان برخی قطعه سازان از سال 97 قراردادهایشان به روز نشده است و کماکان بسیاری از قطعه سازان با ارز 11 هزار و 500 تومانی قطعات را به خودروسازان تحویل می دهند.

جلالی در ادامه خواستار تعهد خودروسازان جهت به روزرسانی قرارداد قطعه سازان ظرف حداقل 2 ماه آینده شد و تصریح کرد: خودروسازان چنانچه مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمی کنند حداقل قراردادهای قطعه سازان را اصلاح و به روز کنند تا انگیزه واحدهای قطعه سازی برای تولید و تامین نیاز خودروسازان افزایش یابد.

وی همچنین به مشکلات مواد و قطعات دپو شده در گمرکات اشاره و یادآور شد: از گمرک ایران درخواست می شود که هر چه سریعتر مشکلات و موانع گمرکی قطعه سازان را برای ترخیص مواد و قطعات را رفع نمایند.

استفاده از اختیارات کمیسیون صنایع برای دور زدن قوانین دست و پا گیر

وی با توجه به اختیارات کمیسیون صنایع مجلس خواستار تلطیف برخی قوانین و دستور العمل دست و پا گیر در صنعت قطعه سازی کشور شد و اظهار داشت: انتظار می رود کمیسیون صنایع مجلس در این شرایط با اختیاراتی که در تدوین قوانین و دستورالعمل ها دارد در جهت کمک به صنعت قطعه سازی، شرایط و راهکار کوتاه مدتی را تبیین کند تا امکان ترخیص قطعات از گمرکات و به روز رسانی قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان فراهم شود.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن تهران در پایان تاکید کرد: با حمایت از قطعه سازان و رفع مشکلات موجود در ترخیص و قیمت قطعات پیش بینی می شود قیمت خودرو کاهش یافته و بازار عرضه و تقاضا متعادل شود.

کد خبر 126768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha