کد خبر 126797
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
معیوب بودن کیسه هوا تاکاتا اثبات شد

بازرسی مشترک خودروساز ژاپنی با سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا به این یقین رسید که مرگ راننده هوندای سیویک مدل 2002 در 20 اوت به خاطر معیوب بودن کیسه هوا بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، عیب کیسه هوای تاکاتا این است که در برخی موارد نادر، کیسه به صورت ناگهانی منفجر شده و ذرات فلزی کوچک را به سرعت بالا به سمت راننده یا سرنشین پرتاب می کند. این نقص که تاکنون جان 15 نفر را در هوندا و 2 نفر را در خودروهای فورد آمریکا گرفته مسئول بزرگترین فراخوان در ایالات متحده و در دنیا بوده است. 290 نفر هم تا به حال به خاطر کیسه های هوای تاکاتا مجروح شده اند. آمار مرگ و میر ناشی از نقص کیسه هوای تاکاتا در جهان 26 نفر است.


خودروی سیویک هوندا مدل 2002 از دسامبر 2011 توسط این خودروساز ژاپنی در سراسر دنیا فراخوانده شده است که برای رفع عیب به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند و کیسه هوای راننده را تعویض نمایند. از سال 2014 هم فراخوان برای کیسه هوای سرنشین اعلام شده است.


شرکت هوندا در طول 8 سال برای مالکان خودروها 15 بار ایمیل فرستاده است و از راه های دیگری برای تماس با مشتریان استفاده کرده اما در این مورد هفدهم، راننده ای که در این حادثه جان خود را از دست داد مالک آن خودرو نبود و معلوم نیست که وی از معیوب بودن کیسه هوا باخبر بوده یا نه.

 

کیسه هوا



پیش از هفدهمین مورد، آخرین باری که کیسه هوای معیوب منجر به مرگ راننده هوندا سیویک مدل 2002 شده،‌ ما ژوئن سال 2018 در باک آی ایالت آریزونا بوده است.

شرکت تاکاتا، بیش از 100 میلیون کیسه هوا را به 19 خودروساز دنیا فروخته است که 63 میلیون آن در بازار ایالات متحده بوده است.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا می گوید انفجار کیسه هوای تاکاتا و پرتاب قطعات فلزی در اثر ماندن طولانی در دمای بالا و نوسان دمایی و رطوبت بالا اتفاق می افتد.

در ماه اوت، هوندا مجبور به پرداخت 85 میلیون دلار برای پایان دادن به تحقیق و تفحص آمریکا روی کیسه هوای معیوب تاکاتا شد.

منبع: سایپا

کد خبر 126797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha