کد خبر 126945
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
افزایش تقاضای سوخت در هند پس از ۲ ماه

مصرف سوخت های پالایش شده در هند که شاخصی برای تقاضای نفت است ۷.۲ درصد در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به ۱۵.۴۷ میلیون تن رسید. این اولین افزایش ماهانه از ماه ژوئن بود.

به گزارش پرشین خودرو، تقاضای سوخت در هند در ماه سپتامبر پس از کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش فعالیت‌های اقتصادی و سفرها برای اولین بار از ماه ژوئن رشد کرد ولی مصرف سوخت در این کشور هنوز هم پایین‌تر از سال گذشته میلادی است.


مصرف سوخت های پالایش شده که شاخصی برای تقاضای نفت است 7.2 درصد در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به 15.47 میلیون تن رسید. این اولین افزایش ماهانه از ماه ژوئن بود یعنی زمانی که تقاضا تا 16.09 میلیون تن بالا رفته بود.


اطلاعات وزارت نفت و گاز طبیعی هند نشان می‌دهد تقاضا در این کشور 4.4 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی پایین تر است که هفتمین سال پیاپی کاهش تقاضا را نشان می‌دهد.

فروش سوخت هم در هند در ماه سپتامبر برای اولین بار طی دو ماه گذشته افزایش یافت.

 

سوخت



تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند در 17 سپتامبر به اوج 97894 رسید و از آن پس رو به کاهش گذاشت ولی همچنان بسیار بالا گزارش می‌شود.

فعالیت کارخانه‌ای در هند در ماه سپتامبر علی‌رغم ادامه تعدیل نیروها، با بالاترین سرعت طی بیش از 8 سال گذشته توسعه یافت. تقاضا در ماه اوت به پایین‌ترین رقم از ماه آوریل رسید که نتیجه کاهش فعالیت‌های اقتصادی و حمل و نقل به خاطر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بود.

مصرف دیزل که یکی از عوامل رشد اقتصادی در هند است و حدود 40 درصد کل فروش سوخت پالایشی در این کشور را تشکیل می‌دهد، 13.2 درصد در ماه گذشته افزایش یافت و به 5.49 میلیون تن رسید. این رقم در ماه اوت 4.85 میلیون تن ثبت شده ‌ود. اما تقاضا برای دیزل 6 درصد نسبت به سال قبل پایین آمده است.

تقاضا برای بنزین و دیزل در ماه سپتامبر در هند افزایش یافت.

منبع: تسنیم

کد خبر 126945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha