کد خبر 127591
۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
قطعه‌سازان داخلی بدعهدی پژو را جبران کردند

عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: با بدعهدی و رها کردن طرح پژو ۳۰۱، این قطعه سازان داخلی بودند که با تکیه بر توانمندی خود خلاء حضور فرانسوی‌ها را در این طرح پر کردند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد نصیری گفت: حدود ۴۰ شرکت داخلی هم اکنون در طرح ساخت داخل K۱۳۲ یا همان پژو ۳۰۱ سابق حضور دارند که قطعات مورد نیاز را برای این طرح تولید و تأییدیه‌های لازم را نیز اخذ کردند که این نشان از توانمندی قطعه سازان داخلی است.


وی گفت: ما در مجموعه خود قفل‌های سوییچی و ریموت‌های مورد نیاز در سیستم ایمنی خودرو را داخلی سازی و در محدوده زمانی مورد نظر خودروساز تأمین کردیم که این ظرفیت با استفاده از توان و تخصص واحد‌های تحقیق و توسعه و مهندسی ما ایجاد شده است.

عضو انجمن قطعه سازان خودرو افزود: در طرح‌های رنو پارس که قبلاً با مشارکت خارجی انجام می‌شد این قطعه سازان داخلی بودند که قطعات مورد نیاز آن‌ها را با استاندارد‌های مدنظرشان تولید و تأمین می‌کردند که توانمندی بالای قطعه سازان داخلی موجب شد بتوانند قطعات خود را حتی به فرانسه نیز صادر کنند که البته این توانمندی و دانش فنی در همه واحد‌های قطعه سازی کشور وجود دارد.

 

قطعه سازان



آقای نصیری همچنین مشکل تأمین مواد اولیه در بعد داخلی و خارجی را مهمترین مشکل قطعه سازان دانست و گفت: در بعد خارجی از نظر تأمین ارز و ترخیص مواد اولیه از گمرکات دچار مشکل هستیم در بعد داخلی نیز اگر چه عمده تولید کنندگان مواد اولیه مانند فولاد مبارکه و پتروشیمی ها، دولتی هستند، اما این شرکت‌ها هم در حوزه تأمین و به هم به لحاظ قیمتی طوری برخورد می‌کنند که فعالیت واحد‌های تولیدی، هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: مشکل بعدی ما به روز نشدن قیمت‌های قطعات توسط خودروسازان است، زیرا ما اکنون با قیمت‌های سال ۹۸ کار می‌کنیم در حالی که مواد اولیه و هزینه‌های تولید ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است.

عضو انجمن قطعه سازان خودرو همچنین گفت: مطالبات ما از خودروسازان دیگر مشکل ما در شرایط کنونی است، زیرا این مطالبات به ۵ تا ۸ ماه رسیده و با توجه به این که خرید نقدی مواد اولیه جایگزین خرید‌های اعتباری ۳ تا ۴ ماهه قبلی شده این موضوع نیاز به سرمایه در گردش اقتصاددانان را به چند برابر افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 127591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha