۱۹۲ هزار تاکسی کشور به سن فرسودگی رسیده است

براساس مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌ هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشد، مشمول فرسودگی هستند و در حال حاضر ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور، با اعلام این خبر گفت: سال گذشته موفق به نوسازی چهار هزار و ۹۳۵ دستگاه تاکسی تا مهرماه شدیم.

وی افزود: ناوگان فعال تاکسیرانی با تعداد ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال است.

ضامنی با توجه به اینکه به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد، موفق به نوسازی ۷۵ هزار و ۶۷۰ دستگاه تاکسی فرسوده شدیم، متذکر شد: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده مشکلاتی همچون افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانکها را شاهد هستیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۹۹، از تعداد ۲۴ هزار و ۷۳۳ متقاضی ثبت نام شده تعداد ۹ هزارو ۱۸۰ پیش فاکتور صادر و خودروی جایگزین تعداد هفت هزار و ۶۵۹ دستگاه تحویل مالکان داده شد و تعداد یک هزار و ۱۸۰ دستگاه در روند شماره گذاری و تحویل خودرو هستند.


بیش از ۹۵ درصد تاکسی های شهری دو گانه سوز است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خودروهای فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند، خاطرنشان کرد: برای گاز سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در راستای مصوبه دولت و هماهنگی های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.
 

کد خبر 131232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha