پیش بینی بازار خودرو در آستانه آغاز بکار دولت جدید / ترس، دارندگان خودروهای دپویی را وارد بازار غیر رسمی کرد

اگرچه خریداران خودرو در انتظار اخبار مثبت و کاهش قیمت، دست از خرید کشیده اند با این حال این روزها قیمت خودرو بدون توجه به بازار ارز، جریان مخالفی را در پیش گرفته و در تعطیلات کرونایی، بازار قیمت بسیاری از خودروهای پرتیراژ داخلی صعودی است؛ فعالان بازار معتقدند با افت بیشتر تقاضا و مدیریت بازار در دولت جدید، احتمال نزولی شدن قیمت‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو اگر چه مدتهاست همراه با تحولات بازار ارز و از سویی پیش بینی نتایج مذاکرات برجامی و تغییر دولت چشم انتظار تغییرات قیمتی است با این حال انتظار طولانی بازار، رکود شدید معاملات و آغاز محدودیت های جدید کرونایی در هفته های اخیر مانع از تثبیت قیمت ها در بازار شده است.

بررسی ها نشان می دهد که از هفته گذشته با تعطیلی کسب و کارها ناشی از اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا، سکان هدایت بازار خودرو به دست دلالان و فضای مجازی افتاده است و در این روزها تنها منبع اعلام قیمت خودرو سایت های خرید و فروش شدند؛ قیمت هایی که به گفته یک فعال بازار خودرو با وجود تعطیلی مراکز خرید و فروش و رکود معاملات تنها در بازار غیر رسمی خودرو و بیشتر از سوی افرادی صورت می گیرد که با اعلام قیمت های بالا سعی در فروش خودروهای خود دارند.

کاظم محمدی نیکخواه از فعالان بازار خودرو در گفت و گو با پرشین خودرو با اشاره به اینکه افزایش قیمت این روزهای خودرو در تعطیلات مراکز خرید و فروش تابع هیچ قانونی نیست، تصریح کرد: قیمت خودرو هم اکنون نسبت به ماه گذشته 3 تا 4 درصد افزایش داشته است و به هیچ وجه ارقامی که در فضای غیر رسمی و سایت ها اعلام می شود واقعی نیست.

 

بازار خودرو



به گفته وی در ماههای اخیر بسیاری از متقاضیان و دارندگان خودرو معامله در این بازار را به تعویق انداخته‌اند تا‌ شاید در آینده بتوانند خودروهای موردنظرشان را با قیمت بهتری خریداری و یا به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: تصور بسیاری از متقاضیان بازار این است که با توافقات برجامی و لغو تحریم‌ها، انتظارات تورمی کاهش پیدا کرده و با ریزش نرخ ارز، خودرو نیز در مسیر افت قیمت قرار خواهد گرفت که البته پیش بینی فعالان بازار نیز در صورت آینده مثبت مذاکرات این مساله را تایید می کند.

این فعال بازار خودرو افت تقاضا و حذف برخی از شروط پیش فروش خودروسازان را متاثر از جریان فعلی بازار خودرو دانست و گفت: رشد قیمت خودرو پس از تحریم مجدد این صنعت و کاهش توان خریداران و از سویی برخی پیش بینی ها از آینده قیمتی این بازار، ماههاست بازار خودرو را به رغم نوسانات قیمتی با رکود شدید همراه کرده است.

با این حال نیکخواه معتقد است در صورت نتیجه مثبت مذاکرات در آینده و به تبع آن کاهش‌ قیمت ارز بسیاری از خودروهای دپویی مردم روانه بازار می‌شود و این مساله نیز نقش مهمی در کاهش قیمت در آینده خواهد داشت.

به گفته وی در حال حاضر بیش از یک سال تولید خودروسازان توسط مردم عادی و سوداگران در پارکینگ‌ها دپو شده‌اند تا در وقت مقتضی به بازار عرضه شود و با هر اتفاق مثبت در روند مذاکرات و تصمیمات مثبت دولت جدید در خصوص قیمت خودرو بدون شک بازار خودرو با افت شدید قیمت مواجه خواهد شد.
 

کد خبر 133133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha