افزایش پروازهای تهران-پاریس + جزییات و پروتکل‌ها

پروازهای هفتگی تهران-پاریس با توجه به بالا رفتن تقاضای مسافران به دو پرواز در روزهای دوشنبه و جمعه افزایش یافت که البته مسافران باید شرایط و پروتکل‌هایی را برای سفر به فرانسه رعایت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، فرانسه در ماه‌های گذشته در ردیف کشورهای ممنوعه برای پرواز قرار گرفته بود، این روند به نظر با بهبود وضعیت این بیماری و واکسیناسیون عمومی برای این کشور تغییر کرده است. ایران هم که در گذشته پروازهای خود را به این کشور اروپایی قطع کرده بود حالا نه تنها این پرواز به صورت هفتگی انجام می‌شود بلکه آن را به دو پرواز در هفته افزایش می‌دهد.

حسین جهانی -مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به تقاضای مردم برای افزایش پروازهای پاریس، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تاریخ ۱۵ مردادماه سال جاری برابر با ششم آگوست روزهای جمعه هر هفته به فرودگاه شارل دوگل پرواز می‌کند.

وی افزود: این پرواز با شماره ۷۳۳ در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک و در ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شارل دوگل شهر پاریس می‌شود. همچنین بازگشت این پرواز با شماره ۷۳۲ در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه همین روز از فرودگاه شارل دوگل پرواز و در ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مسافران برای رزرو یا خرید بلیت این پرواز علاوه بر سایت ebooking.iranair.com می‌توانند به دفاتر فروش هما مراجعه یا با شماره تلفن ۴۶۶۲۱۸۸۸ مرکز فروش تلفنی هما ارتباط برقرارکنند.

جهانی گفت: البته در حال حاضر نیز پروازهای تهران-پاریس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در روزهای دوشنبه هر هفته در ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه از فرودگاه حضرت امام (ره) انجام شده و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به فرودگاه شاردوگل پاریس وارد می‌شود. همچنین بازگشت این پرواز در ساعت ۲۳ (به وقت محلی) انجام و در ساعت ۷ و ۱۵ روز سه‌شنبه در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند. اما پرواز جدید از جمعه هفته آینده به فهرست پروازی ایران‌ایر اضافه خواهد شد.

وی درباره پروتکل‌های بهداشتی لازم برای پرواز به پاریس اظهار کرد: براساس مقررات جدید کشور فرانسه مسافرانی می‌توانند به این کشور پرواز کنند که پاسپورت یا اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس داشته باشند. همچنین دارندگان برگه Laissez-Passer و ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار، دارندگان ویزای تایپ C فرانسه، ویزای شنگن، پاسپورت آمریکا و کانادا مشروط بر آنکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسون، فایزر، مدرنا وآسترازنکا باشند و از زمان دریافت اولین واکسن جانسون ۲۸ روز و از دومین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی هوایی هم منعی برای پرواز ندارند، اضافه کرد: شایان ذکر است تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به فرانسه باید قبل از پرواز، آزمایش PCR را در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام دهند و علاوه بر گواهی جواب منفی تست کرونا به زبان انگلیسی باید قبل از پرواز فرم تعهد در این لینک را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند.

جهانی افزود: براساس این مقررات، مسافران پس از ورود به فرانسه، باید به مدت هفت روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی کنند، همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون کرونا نیز باید تست PCR را انجام دهند اما از قرنطینه خانگی در بدو ورود به کشور فرانسه معاف هستند. همچنین استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

کد خبر 133201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha