کد خبر 137194
۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
گاف عجیب در فیلم سینمایی منصور! + فیلم

در فیلم سینمایی منصور که به سرگذشت شهید والامقام منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش می‌پردازد در حالی از یک خودروی سفیر با پلاک ملی استفاده شده است که خودروی سفیر در سال 86 به تولید رسید و پلاک ملی نیز از اواخر دهه 90 در نهادهای نظامی کشور فراگیر شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در پروژه های سینمایی و تلویزیونی معمولا اتفاقاتی رخ می‌دهد که بعد از نمایش عمومی با عنوان گاف یا سوتی بین عموم شناخته می‌شود و در بیشتر پروژه های سینمایی و تلویزیونی معمول است.

مثلا وجود یک لیوان از برند مشهور استارباکس در مجموعه تلویزیونی مشهور انگلیسی که در دهه 70 میلادی می‌گذشت یکی از معروف ترین این دست گاف های سینمایی بوده است.

البته این اتفاقات در سینمای ایران به واسطه محدودیت ها بیش از اندازه دیده می شود و گویا تبدیل به یک رویه مرسوم در سینما و تلویزیون ایران شده است.

از وجود علمک گاز در سریال هایی که به دهه 50 می‌پرداخت تا وجود پراید در خیابان های دهه 60 را می توانیم از رایج ترین گاف های سینما و تلویزیون ایران معرفی کنیم.

با این وجود انتظار می‌رود در پروژه های سینمایی از این دست موارد را کمتر شاهد باشیم چرا که ناظر و مشاوران بسیاری در این پروژه ها نظارت می‌کنند.

یکی از آخرین اتفاقاتی که می‌شود در دسته گاف های بزرگ سینمای ایران قرار داد را در فیلم سینمایی منصور که به سرگذشت شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش می‌پردازد، دیدیم.

در اواخر این فیلم سینمایی سه خودرو روی باند هواپیما قرار دارند که یکی از آنها در اصل نباید آنجا باشد چرا که اصلا در آن زمان ساخته نشده بود.

در این سکانس، خودروی سفیر با پلاک ملی حضور دارد در حالی که تولید خودروی سفیر در سال های 1386 و 87 آغاز شده است و پلاک ملی نیز در اواخر دهه 90 روی خودروهای نظامی کشور نصب شد.

از آنجایی که این فیلم در دهه 60 می‌گذرد این بی دقتی یک گاف بزرگ در این پروژه سینمایی است که از چشم ناظران این فیلم دور مانده است.

در ادامه می توانید ویدئوی این بخش را ببینید:

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha