رویت لارک Q1 یا لارک R3؛ خودرو جدید خودروسازان راین / لارک Q1؛ راین R3 نام گرفت + فیلم

خودروی جدید خودروسازان راین که یک مینی MPV چینی به نام راین R3 است در حالی در پایتخت مشاهده شد که با پلاک آزمایش فنی در حال تست و بررسی بود و بر اساس اطلاعات ناچیز موجود احتمالا با پسوند R3 - راین R3- در خودروسازان راین تولید و عرضه خواهد شد.

/ فرشید آصفی / به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان راین که یکی از خودروسازان بخش خصوصی به شمار می‌رود را باید از خودروسازانی بدانیم که در سال های اخیر کم‌ترین فعالیت را در بازار خودرو داشته است و تمام فعالیت های خود را با چراغ خاموش و بی سروصدا انجام می‌ دهد.

با این حال و با تمام تلاشی که برای دورماندن از چشم رسانه های خودرویی در این شرکت انجام می‌شود اما فعالیت هایی برای معرفی خودروهای جدید در خودروسازان راین در جریان است.

یکی از خودروهایی که به نظر می‌رسد نسبت به سایر پروژه های این شرکت شانس بیشتری برای تولید و عرضه به بازار در آینده نزدیک داشته باشد، خودرویی از برند نوپای لارک چین است که تنها یک محصول با نام لارک Q1 را تجاری سازی و عرضه کرده است.

البته خودروی لارک Q1 از گذشته جالبی نیز برخوردار است چرا که در اصل این محصول پیش از این متعلق به چانگان بوده و در آن شرکت طراحی و ساخته شده است.

لارک Q1 در اصل تا پیش از حضور در شرکت لارک، چانگان CX20 نام داشته است که حتی مدتی نیز در یک شرکت و برند دیگر تولید شده است.

به هر حال لارک Q1 یا چانگان CX20 در حال حاضر تحت برند لارک تولید می‌شود و قرار است تا به عنوان محصول خودروسازان راین به بازار خودروی ایران نیز بیاید.

نکته جالب در خصوص این شرکت هم طراحی لوگوی این برند است که تنها با برعکس کردن نشان چانگان بر روی خودروهای لارک نصب شده است. در اصل لوگوی چانگان طرح هفتی شکل احاطه شده در یک دایره است و طراحان شرکت لارک همان نماد را برعکس و به صورت هشتی در میان دایره ای قرار دادند.

متاسفانه شرکت خودروسازان راین به هیچ عنوان پاسخگوی خبرنگاران حوزه خودرو نیست و هیچ اطلاعاتی در خصوص فعالیت های این شرکت به دلایل مختلف در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌ دهد اما مشخصات فنی لارک Q1 که در سایت این شرکت چینی درج شده است نشان می دهد که این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر1.4 لیتری مجهز است که می تواند 101 اسب بخار نیرو و 120 نیوتن متر گشتاور را با یک گیربکس اتوماتیک به چرخ های خودرو منتقل کند.

همچنین در سایت اینترنتی خودروسازان راین تنها یک عکس از این خودرو قرار دارد که روی آن جمله "به زودی" درج شده است که این نشان می دهد خودروسازان راین در تولید این خودرو مصمم است و البته نسبت به سایر پروژه های راین نیز شانس بیشتری برای تولید و عرضه دارد.

انتظار می‌رود که خودروی لارک Q1 با همان برند و با پسوند R3 در ایران عرضه شود البته باید تاکید کنیم که هیچ چیزی قطعی نیست و احتمال تغییر در نام و نشان خودرو بنابر مصالح موجود همچنان وجود دارد.

بر اساس آنچه که در ویدئوی اختصاصی پرشین خودرو از آزمایش لارک Q1 در پایتخت ثبت شده است، خودروسازان راین هیچ تغییری در لوگوی خودرو اعمال نکرده است.

یادآور می شود، شرکت لارک یک شرکت نوپای چینی است که سابقا در حوزه نظامی فعالیت داشته است و فقط امتیاز خودروی لارک Q1 را از چانگان خریداری کرده است و این خودرو را با تغییر برند به نام لارک Q1 تولید می کند.

در ادامه می توانید ویدئویی کوتاه از تست و آزمایش لارکQ1 یا لارک R3 را تماشا کنید:


 





 

کد خبر 137234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha