کد خبر 138298
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
آیا 30 برند محبوب، واقعا محبوب هستند؟

ایران‌تلنت برای دومین سال متوالی، نتایج نظرسنجی «برند محبوب» را منتشر و محبوب‌ترین برندهای کارفرمایی کشور را براساس آن معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صنعت‌صنف، وب‌سایت بین‌المللی کاریابی و استخدام ایران‌تلنت در سال 1400، نظرسنجی 30 برند محبوب از دیدگاه کارجویان را با مشارکت 24 هزار و 974 نفر برگزار و نتایج آن را منتشر کرد.

بنابر اعلام ایران‌تلنت در این نظرسنجی از کارجویانی پرسش شده که در هیچ یک از این شرکت‌ها و برندهای مورد پرسش، سابقه کار و فعالیت نداشته‌اند.

در این نظرسنجی از کارجویان پرسیده شده است که «دوست دارند در کجا کار کنند و معیارهایشان برای انتخاب یک شغل چیست؟»

به ادعای ایران‌تلنت این گزارش از نگاه افراد بیرونی سازمان استخراج شده، آنها که قبلا تجربه کار کردن و همکاری با آن شرکت را نداشته اما آن برند را به‌عنوان برند محبوب خود انتخاب کرده‌اند.

این وبسایت کاریابی مدعی است، نتایج و تحلیل این نظرسنجی سراسری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ببینند و بدانند فعالان بازارکار، چه تصوری از شرکتشان دارند و برند کارفرمایی و تبلیغاتی که در این زمینه انجام داده‌اند تا چه اندازه موثر واقع شده است؟

به گزارش صنعت‌صنف آنچه این گزارش را تا اندازه‌ای غیرواقعی می‌کند این است که جامعه آماری از میان کارجویانی انتخاب شده که در هیچ یک از این شرکت‌ها و کارخانجات کار نکرده و شغلی نداشته‌اند چراکه در میان این 30 برند، شرکت‌هایی هستند که در سال 1400، نیروی کار جذب شده خود را فقط یک ماه حفظ کرده و سپس او را تعدیل کرده‌اند. این چنین ناامنی شغلی آن هم در میان برندهای محبوب کشور از نگاه کارجویان این حقیقت را برملا می‌سازد که آواز دهل شنیدن از دور خوش است و کارجویان چون در این شرکت‌ها کار نکرده‌اند فکر می‌کنند آنجا بهشت موعود است.

ایران‌تلنت در گزارش خود آورده است: آنچه گزارش امسال برند محبوب ایران‌تلنت را متمایز می‌کند بررسی و تحلیل دلایل انتخاب متخصصان مشاغل مختلف و ارائه راهکارهایی مبتنی بر آمارها و داده‌های دقیق به سازمان‌ها برای تقویت برند کارفرمایی آنان است و شرکت‌ها با مطالعه این گزارش می‌توانند اثربخشی فعالیت‌های مربوط به برند کارفرمایی خود و اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌اند را بسنجند و بدانند انتخاب چندم کارجویان برای کار کردن هستند.

براساس این گزارش منتشره، مهمترین معیارهای انتخاب شامل محل کار به صورت عمومی در رتبه اول و میزان حقوق دریافتی، امنیت شغلی و فرصت ارتقا و مسیر شغلی شخص در رتبه دوم قرار دارند.

از سوی دیگر مهمترین و کم‌ اهمیت‌ترین معیارها برای 21 گروه شغلی مختلف به ترتیب اهمیت از زیاد به کم عبارت از: جذابیت محصولات و خدمات شرکت، داشتن رابطه خوب با مدیر حمایتگر و مربی، حمایت شرکت از ایده‌های نو، مسئولیت اجتماعی شرکت، دورکاری، محیط کاری شاد و جوان، داشتن فرصت یادگیری، ساعات کاری منعطف، ارتقای شغلی، تعادل بین کار و زندگی شخصی، روابط خوب با همکاران، استفاده از تکنولوژی روز، قدردانی از عملکرد کارکنان، کار با مدیران شناخته شده، مزایای مازاد بر حقوق، کار با ماهیت پویا و داشتن امنیت شغلی، است.

براساس این گزارش، 30 برند محبوب سال 1400 از نظر کارجویانی که در نظرسنجی ایران تلنت شرکت کرده‌اند شرکت‌هایی در گروه‌های مختلف ازجمله حمل‌ونقل، دارویی، مالی، انرژی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، بانک، ساختمان، قطعات خودرو و ... است.

در ادامه نام 30 برند محبوب و تقسیم‌بندی گروه شغلی آنها را در جدول می‌بینید:

 

برندهای محبوب

کد خبر 138298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha