تحولی که فقط دولتی‌ها می‌بینند! / خودروسازان هنوز از جانمایی خود بی خبرند!

در آستانه برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور اجباری خودروسازان خصوص و دولتی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران هستیم در حالی که مردم تغییر آن چنانی را در صنعت خودرو تا امروز لمس نکرده‌اند، وزارت صمت اصرار بر القای تحول در صنعت خودرو دارد، گویا معنی واژه‌ها نیز در این دولت رنگ باخته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اطلاق کلمات با معانی مثبت و امیدوار کننده به تصمیماتی که هر روز شرایط را برای عموم مردم سخت‌تر از پیش می‌‌کند در دولت سیزدهم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است.

به عنوان مثال جراحی را به پروسه حذف بی‌برنامه ارز ترجیحی اطلاق کردند. جراحی هر چند در ابتدا درد و خون‌ریزی و ناخوشی دارد اما در بیشتر موارد به سرخوشی و بهبودی منتهی می‌شود، آن چیزی که ما از جراحی انتظار داریم این است.

درباره نمایشگاه موسوم به تحول صنعت خودرو بیشتر بخوانید:

نمایش تحول صنعت خودرو در سئول یا دست آویزی برای ماندگاری در وزارت

افزایش هزینه خودروسازان با برگزاری نمایشگاه‌های تحمیلی




در حالی که با حذف ارز ترجیحی که جراحی اقتصادی نامیده شد عموم مردم تنها درد و ناخوشی جراحی را تجربه کردند و دیگر امیدی نیز به بهبود در دوران نقاهت حتی بلند مدت ندارند.

وضعیت صنعت خودرو و نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز چیزی کم از داستان جراحی اقتصادی ندارد. نمایشگاهی که هفت روز تا برگزاری آن زمان باقی مانده اما خودروسازان حاضر از چند و چون نقشه نمایشگاه و جانمایی غرفه‌ها بی‌اطلاع هستند. از آن گذشته شرکت‌هایی که به اجبار و بدون توجیه اقتصادی مجبور به حضور در نمایشگاه شده‌اند تا این لحظه از برنامه‌های نمایشگاه تحول کمترین اطلاعی ندارند!

وزارت صمت در حالی دم از تحول در صنعت خودرو می‌زند که همچنان افکار عمومی نه تنها چیزی از این تحول را نمی‌بینند بلکه هر روز نیز شاهد کاهش کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی هستند.

می‌گویند "مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید".

حالا حکایت وزارت صمت و صنعت و خودرو نیز حکایت مشک و عطار شده است.

وزارت صمت بر ایجاد تحول در صنعت خودرو اصرار دارد در حالی که مردم همچنان بویی از تحول را حداقل در صنعت خودرو استشمام نمی‌کنند.

هر چند اعتقاد داریم کارهایی در صنعت خودرو انجام شده که قابل تقدیر است اما اطلاق کلمه تحول به این کارها لگدمال کردن معنی واژه تحول است.

شاید بهترین کار برای نشان دادن نتایج اقدامات انجام شده در صنعت خودرو که وزارت صمت می‌تواند انجام دهد و مانند نمایشگاه خودرو هزینه‌های میلیاردی نیز به بار نخواهد آورد، صدور اجازه انتشار گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI از وضعیت کیفیت خودروهای تولیدی است که وزارت صمت در ماه‌های اخیر از انتشار آن جلوگیری کرده است.

در پایان لازم است یک بار دیگر به وزارت صمت گوشزد کنیم اگر تحولی روی دهد مردم بوی آن را استشمام خواهند کرد و نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های پرهزینه به خرج خودروسازان ندارد مگر اینکه اهداف دیگری در پوشش تحول صنعت خودرو وجود داشته باشد.

کد خبر 138764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha