با مشارکت چری شهرک ساخت قطعات در بم راه اندازی می شود / برنامه ریزی مدیران خودرو برای ایجاد کارخانه تولید باتری لیتیومی

مدیر ساخت داخل شرکت مدیران خودرو از قرارداد جوینت ونچر این شرکت با چری برای ایجاد شهرکی برای تولید قطعات در شهر بم خبر داد و گفت: مدیران خودرو در راستای توسعه سهم داخلی سازی در محصولات و حمایت از اشتغال زایی در مناطق محروم، پروژه شهرک ساخت قطعات را راه اندازی می کند.

حمیدرضا حسین جانی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر با سرمایه گذاری خوبی که در بم انجام شده خط تولید اگزوز، سانروف و صندلی راه اندازی شده است همچنین با همکاری دو شرکت قطعه ساز داخلی نیز به زودی کارخانه تولید قطعات پلاستیکی ایجاد می شود.

 

شهرک ساخت قطعات


وی تاکید کرد: در ایجاد خطوط تولید قطعاتی که نام برده شده مدیران خودرو فقط به دنبال تامین نیاز محصولات خود نیست بلکه تامین نیاز سایر شرکتهای خودروساز از جمله کرمان موتور، ریگان خودرو، حتی ایران خودرو وسایپا نیز هدف گذاری شده است.

حسین جانی، همچنین از ایجاد خط جدیدی برای تولید DVD و قطعات الکتریکی در بم خبر داد و گفت: در قرارداد جوینت ونچری که بین سابلایر چینی و یکی از شرکت های قطعه ساز داخلی صورت گرفته تا پایان امسال خط تولید قطعات الکتریکی و دی وی دی در بم راه اندازی می شود.


با افزایش ظرفیت تولید به 400 هزار دستگاه در سال؛ مدیران خودرو رقیب ایران خودرو و سایپا می شود

مدیر ساخت داخل شرکت مدیران خودرو راه اندازی خطوط جدید قطعات مختلف را در راستای هدف گذاری این شرکت در جهت افزایش تولید و دستیابی به سهم بیشتری از ساخت داخل اعلام کرد و افزود: در حال حاضر برنامه مدیران خودرو تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودرو است که با اقدامات و طرح های در دست اجرا تا سه سال آینده به ظرفیت تولید 400 هزار دستگاه در سال خواهیم رسید و به این ترتیب شرکت مدیران خودرو رقیبی برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواهد بود.

وی در ادامه با توجه به برنامه ریزی شرکت مدیران خودرو برای عرضه نسخه خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت به بازار داخل، از هدف گذاری برای ایجاد کارخانه تولید باتری لیتیومی برای تامین نیاز خودروهای آینده و برقی مدیران خودرو خبر داد.
 

شهرک ساخت قطعات


برنامه مدیران خودرو با ایجاد کارخانه تولید باتری خودروهای برقی

حسین جانی افزود: شرکت مدیران خودرو از سال گذشته طی نامه نگاری با وزارت صمت خواستار موافقت این وزارتحانه برای واگذاری معدن لیتیوم شده است و پیش بینی می شود در صورت حمایت وزارت صمت و با سرمایه گذاری شرکت چری، کارخانه تولید باتری های لیتیومی علاوه بر تامین نیاز خودروهای آینده و برقی مدیران خودرو و امکان پاسخ گویی به بخش زیادی از نیاز بازار داخل و دستیابی به بازارهای صادراتی در این بخش فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به حضور شرکت مدیران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: در این نمایشگاه شرکت مدیران خودرو قطعاتی مثل باتری، شیشه، عایق ها، صندلی، اگروز، تایرها و انواع رینگ را به معرض نمایش گذاشته است.

مدیر ساخت داخل مدیران خودرو در پایان هدف از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو را مطابق اعلام وزارت صمت معرفی توانمندی ها و دستآوردهای شرکت های قطعه سازی و دانش بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: در یک نگاه کلی به حضور شرکتها نشان می دهد که عملا این هدف محقق نشده و شرکت های توانمند و دانش بنیان حضور چندانی ندارند و صرفا شرکتهای خودروساز تولیدات جدید و خودروهای آینده را در معرض نمایش گذاشتند.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 138835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha